پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان در کوهدشت برپا شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان در کوهدشت برپا شد
به همت کانون بانوان و خانواده رضوی، نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان در جهت عرضه و فروش هنرهای دستی در کوهدشت برپا شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از لرستان، همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان لرستانی در جهت تولید و فروش هنرهای بانوان با مشارکت کانون بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در کوهدشت برپا شد.

این نمایشگاه با هدف تشویق بانوان لرستانی در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی، کارآفرینی، اشتغال، تولید و فروش هنرهای دستی و خودکفایی اقتصادی خانواده‌ها برپا شده است .

همچنین بانوان هنرمند لرستانی در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه در رشته‌های ماشه بافی، گلیم بافی، حصیربافی، طراحی روسری‌های سبک کلونی لری، گل سازی و غیره محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

لرستان با قدمت دیرین در زمینه‌های‌ مختلف تاریخ، فرهنگ، تمدن دارای صنایع دستی بی نظیری است این فرهنگ همواره مجالی برای نشان دادن ذوق و سلیقه هنرهای دستی لرستانی‌ها بوده است.

همچنین در استان لرستان صنایع دستی ثمره دست‌هایی است که تجلی ویژگی‌های فرهنگی و مظهر تمدن ایران اسلامی دارد از نظر اجتماعی و فرهنگی صنایع دستی لرستان با توجه به پیشینه تاریخی و قومیت در سه نوع متمایز عشایری، روستایی و شهری شکل گرفته که این تولیدات بومی و سنتی در رونق اقتصادی و گردشگری این استان موثر بوده است .

لرستان در حال حاضر با بیش از ۴۰ رشته تولیدی ۱۵ درصد صنایع کشور را در اختیار دارد و به لحاظ تکنیک و فن شناسی در زمینه صنایع دستی دارای رتبه اول کشوری است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از تاریخ ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه در شهرستان کوهدشت پربا است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *