جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فضا آرایی ویژه حرم رضوی به مناسبت میلاد امام هشتم(ع)/ بزم گل و نور

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / فضا آرایی ویژه حرم رضوی به مناسبت میلاد امام هشتم(ع)/ بزم گل و نور
صحن و سرای حرم شمس الشموس سراسر نور و شعف است؛ به هر طرف که نگاه می‌کنی، گل‌های زیبا و ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی را می‌بینی. این روزها، زائران حال خوشی در این قطعه از بهشت دارند و خادمان خستگی‌ناپذیر هم به عشق حضرت، در تب و تاب آماده سازی کامل شرایط میزبانی از آنها به مناسبت ولادت آقا هستند.

به گزارش آستان نیوز، به همت اداره روشنایی معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، برنامه چراغانی و فضاآرایی اماکن متبرکه رضوی از چند روز مانده به میلاد فرخنده کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) با نصب کتیبه، بنر و ریسه‌های‌ رنگی آغاز شد و این خدمت در آستانه ولادت امام رضا(ع) به اوج شکوه و زیبایی خود رسیده است.

برای آراستن صحن‌های مختلف از900 مترمربع کتیبه و 250 مترمربع بنر مزین به القاب و اشعار دلنشین مرتبط با میلاد حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) استفاده شده است. کتیبه‌های بزرگ پارچه‌ای در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و مسجد گوهرشاد قابل رؤیت است که عباراتی همچون «یا عالم آل محمد»، «خوشا دردی که درمانش تو باشی»، «خوشا راهی که پایانش تو باشی»، «خوشا مُلکی که سلطانش تو باشی» و «خوشا جانی که جانانش تو باشی» روی آنها نقش بسته است.

پرچم‌های سبز و زرد هم بر لبه بام‌های صحن‌ها به اهتزاز درآمده است و نظر هر زائری را به خود جلب می‌کند؛ پرچم‌هایی با عبارت «اسعدالله ایامکم» که به دلدادگان حریم حضرت دوست شادباش عید را می‌دهند.

80 هزار متر ریسه و 20 هزار متر لامپ رنگی
لامپ‌های رنگی زرد، سبز، قرمز و سفید هم هر شب بالای سر زائران روشن است تا بارگاه امام خوبی‌ها(ع) غرق در نور و شادی شود. برای چراغانی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت از بیش از 80 هزار متر ریسه رنگی استفاده شده است که 20 هزار متر لامپ رنگی آن مربوط به اجرای موقوفه روشنایی زنده‌یاد «حسین حاج اسماعیل آهنگر» توسط گروه 10 نفره تهرانی است.
همچنین صحن پیامبر اعظم(ص) با استفاده از لامپ‌های LED در باب الکاظم(ع)، باب الهادی(ع) و ستون‌ها، نورپردازی ویژه شده است.

فضاآرایی با گل‌های اهدایی
اداره خدمات عمومی معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، برای گل‌آرایی گوشه ‌و کنار این صحن و سرای آسمانی م سنگ تمام گذاشته است؛ از رواق‌ها، صحن‌ها تا روضه منوره با 250 هزار شاخه گل اهدایی توسط خیران و ناذران از اقصی نقاط کشور تزئین شده و مسولیت این گل آرایی را هم گروه 35 نفره افتخاری از فعالان حوزه پرورش گل و گیاه بر عهده داشته اند.

علاوه بر گل‌آرایی سقاخانه‌، پنجره فولاد و آب‌نماها، طرحی که خادمان آقا برای زیبایی سازی المان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم(ص) انجام داده اند هم مورد توجه عاشقان حضرت رضا(ع) قرار گرفته است؛ همان ها که برای عرض ارادت به ساحت نورانی امام هشتم(ع) و شرکت در مراسم‌های ویژه ایام دهه کرامت به این صحن بزرگ مشرف می‌شوند و حالا هم برای سالروز ولادت آقا لحظه شماری می کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *