سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران حرم رضوی در عید غدیر

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران حرم رضوی در عید غدیر

به مناسبت عید سعید غدیر خم، تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران بارگاه مطهر امام رضا(ع) و مفروش کردن بیش از 150 هزار مترمربع از اماکن متبرکه رضوی به‌صورت ویژه برای رعایت فاصله‌گذاری انجام می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت، بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) آماده میزبانی از زائران و مجاورانی می‌شود که در شب و روز عید فرخنده غدیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این سرای بهشتی مشرف می‌شوند.
در این راستا فرش آرایی ویژه صحن‌های مرکزی و پیرامونی با 130 هزار مترمربع و رواق‌ها با 26 هزار مترمربع در دستور کار قرار دارد و تمام پیش‌بینی‌های لازم برای مفروش کردن حرم مطهر به‌ویژه در زمان اقامه نماز و برگزاری جشن‌ها لحاظ شده است.
خادمیاران بخش نظارت بر خدمات فرش اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی نیز کیفیت انجام خدمات این حوزه؛ از چیدمان تا نظافت فرش‌ها را در قالب بازدیدهای مستمر و شبانه‌روزی رصد می‌کنند تا در صورت نیاز، فرش‌های پهن‌شده با فرش‌های موجود در انبار تعویض شود یا برای شست‌وشو به قالی‌شویی منتقل شود.
در سایر روزها به‌طور میانگین 150 تخته فرش حرم مطهر رضوی به قالی‌شویی ارسال و شست و شو می شود که به مناسبت فرارسیدن عید غدیر و در ایام دهه ولایت، این میزان به 600 تخته فرش در روز افزایش یافته است.
فرش‌های مورداستفاده در حرم مطهر رضوی پس از بررسی‌های تخصصی کارشناسان خبره خریداری می‌شود تا کیفیت بالایی داشته باشد، به‌طور مثال تراکم الیاف فرش‌های ماشینی به‌گونه‌ای است تا مقاومت خوبی زیر پای زائران داشته باشد. فرش‌های دستبافت این آستان مقدس هم بارنگ‌های گیاهی رنگ‌آمیزی شده تا در زیر آفتاب بور نشود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *