جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد رضوی
در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، آیین “اذن عزا” در حرم مطهر رضوی برگزار و پرچم سیاه عزا بر فراز گنبد منور حضرت رضا(ع) برافراشته شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که عصر امروز با حضور جمع محدودی از زائران و خادمان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، تولیت آستان قدس رضوی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و ملی حضور داشتند.
این مراسم آغاز ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه محرم است که تدابیر ویژه‌ای برای آن پیش‌بینی شده بود تا توجه به شرایط کرونایی کشور و مشهد، دستورالعمل‌های بهداشتی در بالاترین حد ممکن رعایت شود تا عزاداران بتوانند در شرایط مناسب بهداشتی، امکان بهره‌مندی از برنامه‌های حرم مطهر را داشته باشند. علاوه بر آن، آستان قدس رضوی با هماهنگی رسانه‌های جمعی، بستر پخش زنده مراسم محوری حرم مطهر رضوی در دهه اول محرم را فراهم کرده تا امکان بهره‌مندی از این برنامه‌ها از راه دور نیز مهیا باشد.

اهمیت حفظ ظاهر و باطن شعائر دینی 
در این مراسم که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت حفظ ظاهر و باطن شعائر دینی در کنار هم گفت: ظاهر و باطن دین به هم متصل هستند و همان‌گونه که باطن شعائر دینی مهم است، ظاهر آن که جنبه نمادین دارد نیز اهمیت بالایی دارد.
وی تصریح کرد: سیاه‌پوش شدن و ذکر و یاد اهل بیت(ع) مهم است و مردم هم، همواره منتظر دهه اول محرم هستند تا از این فرصت برای اقامه عزا و ابراز ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت استفاده کنند.
مراقب باشیم سلامتی عزاداران به خطر نیفتد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به اهمیت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها نیز تاکید و اظهار کرد: باید مراقب بود در  عزاداری‌ها، سلامتی کسی به خطر نیفتد و از خدا بخواهیم تا بلای جهانی کرونا رفع شود.
وی ادامه داد: امسال نیز تجلی شعائر دینی نمود پیدا خواهد کرد، در عین حال از خدا و اهل بیت (ع) می‌خواهیم تا مشکلات جامعه بشری رفع شود.
حجت الاسلام قمی همچنین با اشاره به جمله معروف شهید سلیمانی درباره پیروی از اباعبدا… حسین(ع) افزود: ایشان به خوبی درباره شعائر دینی ما گفته بود که “ما ملت امام حسینیم”، همانگونه که ملت ما نیز همانند سیدالشهدا (ع)، ملتی حماسه ساز و عدالت‌طلب است.
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی گفت: مؤمنی که قلبش به عالم غیب اتصال پیدا کرده، از ابتدای محرم، دلش به تب و تاب می‌افتد و این احساس در روز عاشورا به اوج می‌رسد.
در ادامه این مراسم پرچم متبرک رضوی، توسط حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگان ٨ هیئت مذهبی داخلی و خارجی اهدا شد.
همچنین با تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح مطهر توسط خادمان، آغاز ایام عزای حسینی از حرم مطهر حضرت رضا(ع) اعلام شد.
شعرخوانی شاعر اهل بیت (ع) سید حسین سیدی، توسل به امام رضا (ع) با نوای علی ملائکه، و همچنین مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت(ع)، محمد صالحی‌پور و رضا قانع، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *