پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پویش «همه خادم الرضاییم» دامنه خدمت را گسترش می دهد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / پویش «همه خادم الرضاییم» دامنه خدمت را گسترش می دهد

 

دکتر اسماعیل آذر، مجری و کارشناس برجسته ادبیات گفت: خدمت به حضرت رضا(ع) هیچگاه محدود و منحصر به جغرافیای حرم مطهر رضوی نبوده و نیست.

مجری وکارشناس برجسته ادبیات در گفت‌وگوبا آستان نیوز، گفت: آنچه در شعر رضوی نهفته در نهاد وجودی همه مسلمانان به خصوص شیعیان وجود دارد و آن تمنا و درخواست است.
آذر با تاکید بر اینکه تمام کسانی که برای گشودن گره‌های کور زندگی به امام علی بن موسی الرضا(ع) متوسل می‌شوند، قطعا حاجت روا می‌شوند، اظهار کرد: انسان امروز خواه ناخواه در مسائل روزمره زندگی دچار گرفتاری شده و گره‌های کوری در زندگی‌اش ایجاد می‌شود که در نظرش این مشکلات راه چاره‌ای ندارد، از این رو برای گره‌گشایی از مشکلات زندگی دست به دامان امام علی بن‌موسی الرضا(ع) می‌شود و با توسل به این مقام ولایت، حاجت روا شده و گره از کارش گشوده و آرامش به زندگی‌اش باز می‌گردد.
استاد برجسته ادبیات از اشعار رهی معیری، به عنوان اشعار رضوی برتر نام برد و افزود: یکی از حالات بسیار مهم مورد توجه انسان، نیازهای عاطفی است که می‌توان آن را در واژه تمنا وخواهش خلاصه کرد. به اعتقاد من تمام کسانی که به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند در حقیقت دست تمنا به سویش دراز کرده وکمتر شده پاسخ نگیرند.
آذر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح «همه خادم‌الرضاییم»، تصریح کرد: هر کس ‌می‌تواند در حوزه فعالیت خود خادم  امام رضا(ع) باشد. به نظر من کسانی که صفات عالی این حضرت را در زندگی اجتماعی و فردی مورد توجه قرار دهند و بکوشند خود را به صفات امام رضا(ع) بیارایند، خادم حضرت رضا(ع) هستند، افرادی هم هستند که در جوار حرم مطهر رضوی در کارهایی همانند کفشداری و انتظامات و … افتخارخادمی حضرت را دارند. اهمیت با کسانی است که بتوانند حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند و به توفیقات الهی دست یابند و جامعه بهتری را بسازند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *