چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / چهارشنبه‌های امام رضایی فرصت بهره‌مندی از عنایت و مهر حضرت(ع) است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / چهارشنبه‌های امام رضایی فرصت بهره‌مندی از عنایت و مهر حضرت(ع) است

یوسف ارجونی با بیان اینکه برای امام رضایی شدن چهارشنبه‌ها، باید از خود حضرت(ع) الگو بگیریم، گفت: برای مثال امام رضا(ع) به رافت و مهربانی شهرت دارند؛ خوب است در چهارشنبه‌ها با الهام از امام مهربانی‌ها در هر موقعیت و شرایطی که هستیم، در حق دیگران مهربان باشیم و از عنایت و مهر امام(ع) بهره بگیریم.

به گزارش آستان‌نیوز، در چهارشنبه امام رضایی دیگر و به منظور بررسی راه‌هایی که می‌تواند بر چهارشنبه‌های ما رنگ و بوی رضوی بیشتری ببخشد و از دور و نزدیک ما را با امام مهربانی‌ها مأنوس کند با یوسف ارجونی، رییس سازمان بسیج مداحان کشور و از ذاکران اهل بیت(ع) گفتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود.

ارجونی درباره ظرفیت‌هایی که چهارشنبه‌ها در میان روزهای هفته برای انس و الفت با امام رضا(ع) ایجاد می‌کند، اظهار کرد: چهارشنبه بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، روز زیارتی حضرت رضا(ع) است و از این رو، می‌تواند فرصتی باشد که مردم از دور و نزدیک، خود را در محضر امام رئوف(ع) ببینند و لحظاتی را به مرور سیره و بیانات حضرت(ع) اختصاص دهند و اینچنین فضای زندگی خود را امام رضایی کنند.

در رأفت از امام رضا(ع) الگو بگیریم
رییس سازمان بسیج مداحان کشور درباره کارهایی که می‌تواند چهارشنبه‌های ما را بیشتر امام رضایی کند، تصریح کرد: بهترین راه در این باره الگوگیری از حضرت ثامن‎الحجج(ع) است؛ برای مثال امام رضا(ع) به رأفت و مهربانی شهرت دارند؛ خوب است در چهارشنبه‌ها با الهام از امام مهربانی‌ها(ع) در هر موقعیت و شرایطی که هستیم، در حق دیگران مهربان باشیم.

ارجونی تاکید کرد: به ویژه آنکه امام رضا(ع) نه‌تنها در حق دوستان بلکه در حق دشمنان هم مهربان بودند و ما با الگوگیری از حضرت(ع) می‌توانیم در حق یکدیگر مهربانی کنیم؛ ایشان همچنین به دستگیری از مردم اهتمامی ویژه داشته‌اند و چه خوب است به یاد و نام حضرت(ع) ما نیز چنین کنیم چون حتی بعد از پایان دوره کرونا، هستند کسانی که به دستگیری و خدمت‌رسانی ما نیاز دارند و چه خوب است که به یاد حضرت ثامن الحجج(ع) از آنها دستگیری کنیم.

این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه ارتباط با امام رضا(ع) مشروط به حضور در حرم نیست، تاکید کرد: اگر ما اعتقاد داریم (حتماً هم محبان و شیعیان اهل بیت(ع) معتقد هستند) که «بعد منزل نَبُوَد در سفر روحانی»، و در روایت است که بخصوص درباره حضرت سیدالشهداء(ع) از هر جا که هستیم به ایشان سلام دهیم و این برای دیگر ذوات مقدسه(ع) هم صادق است لذا دوری و نزدیکی فاصله در عرض ارادت و محبت به ساحت مقدس امام رضا(ع) تاثیری ندارد و می‌توان از هر جایی دل را راهی صحن و سرای امام رضا(ع) کرد و از انس با ایشان بهره‌مند شد.

خادمی امام(ع) صرفا به حضور در حرم نیست
ارجونی با اشاره به راه‎هایی که خارج از حرم امام رضا(ع) نیز می‌تواند ما را در جرگه خادمان ایشان وارد کند، اضافه کرد: خادمان حرم انگیزه و هدفی جز خدمت ندارند، از این رو، خادمی حضرت شمس الشموس(ع) محدود و محصور به حضور در حرم نیست هر جا به عشق و یاد و برای امام رضا(ع) خدمتی به مردم کنیم و در کنار آن خدمت، سبک و سیره رضوی(ع) را هم ترویج دهیم بهترین خدمت‌ها را به ساحت مقدس عالم آل محمد(ص) انجام داده‌ایم. روایات مختلفی در این باره وجود دارد برای مثال امام حسین(ع) می‌فرمایند: سلام من را به کسی که در هیئت شما کفش‌ها را جفت می‌کند، برسانید!

امام رضا(ع) غریب نیست
وی با اشاره به شهرت امام رضا(ع) به غریب‌الغرباء و راه‌هایی که زائران می‌توانند برای کاستن از این غربت انجام دهند، تاکید کرد: سرّ غربت و غریبی امام رضا(ع) را اهل فن بهتر می‌دانند اما مهم آنکه بدانیم غریب کسی است که آشنایی در شهری نداشته باشد، امام رضا(ع) اگرچه به حسب ظاهر دور از اجداد و اولاد طاهرینشان(ع) هستند اما شب و روز مردم مثل پروانه دور شمع وجود ایشان در گردش هستند و به ایشان عرض ارادت و حاجت دارند، نه فقط مردم ایران بلکه از سراسر دنیا به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند.
ارجونی ادامه داد: البته ما می‌توانیم با تقویت فضای ارتباط با امام رضا(ع) و اجرای پویش‌هایی همچون چهارشنبه‌های امام رضایی مردم را پای کار بیاوریم و آنها را با امام رضا(ع) بیشتر آشنا کنیم که این هم معرفت‌افزا است و هم ما را در مسیر حیات حضرت ثامن الائمه(ع) قرار می‌دهد.

این ذاکر اهل بیت(ع) با بیان خاطره‌ای از عنایت امام رضا(ع)، تصریح کرد: هر یک از ذاکران اهل بیت(ع) درباره توسلات به امام رضا(ع) به قدری مطالب و خاطره دارند که کتاب‌ها از آنها می‌توان نوشت. ایام شهادت امام رضا(ع) در سال جاری به حرم مشرف شدم؛ حدود 25 سال است که با جمعی از دوستان به مشهد می‌رویم و در گوشه گوشه حرم اجرای برنامه داریم امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی این جلسات برگزار نشد و من در دل ناراحت بودم. روز شهادت امام رضا(ع) بدون اینکه ما ثبت‌نام کرده باشیم با ما تماس گرفتند و خواستند زیارت امین الله را در صبح فردای روز شهادت در صحن جامع گوهرشاد بخوانیم! آنجا بود که دریافتم با همه کم‌کاری‌ها، نگاه امام رضا(ع) به نوکران نگاه رئوفانه و از سر مهر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خواهد اگر خدای نبخشد گناه ما/ ما را چرا امام چنین مهربان دهد/ آن پرچمی که بر سر بام حریم تو است/ راه بهشت را به محبان نشان دهد/ بی امتحان من را به غلامی قبول کن/ رسو شود اگر که دلم امتحان دهد.

گفتگو: آمنه مستقیمی

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *