پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری جشن «در پناه مادر» ویژه ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری جشن «در پناه مادر» ویژه ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی

همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، ویژه برنامه جشن «در پناه مادر» به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 به گزارش آستان نیوز، در ابتدای این مراسم که ظهر امروز همزمان با سالروز ولادت یاس نبوی، حضرت فاطمه زهرا(س) در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، زیارت امین‌الله توسط امیر عارف قرائت شد و گروه همخوانی  سرود گلدسته‌های حرم اجرای برنامه کردند

در ادامه این مراسم نیز امیر عباس موسوی؛ شاعر آئینی کشورمان ابیاتی در وصف سرور زنان اهل بهشت حضرت زهرا(س) سرود و مرتضی اسلامی‌نژاد نیز در مدح و ثنای این بانوی بزرگ به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین واعظ موسوی به تبیین «سیمای اجتماعی حضرت زهرا(س)» پرداخت و نخستین سر فصل از سیره زندگانی حضرت زهرا(س) را ایثارگری و ترجیح دیگران بر خود که بالاترین میزان مشارکت اجتماعی است، عنوان کرد و گفت: ایثارگران اجتماعی‌ترین مردمان هستند زیرا ایثار ترجیح دیگران بر خود است در حالی‌که خودمان نیازمند هستیم و این قله معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: ایثارگران بیشتر از دیگران در جامعه نقش ایفا می‌کنند، دخت نبی مکرم اسلام(ص) یک ایثارگر به تمام معنا بودند و قرآن کریم نیز در این خصوص شهادت می‌دهد در حالی که خودشان نیازمند بودند دیگران را بر خود بر می‌گزینند.

حجت‌الاسلام و المسلمین واعظ موسوی، تصریح کرد: پرهیز از اختلاط با مردان از دیگر سیمای اجتماعی حضرت زهرا(س)  بود. بسیاری از بانوان جامعه امروز مشارکت اجتماعی دارند اما از اختلاط با مردان پرهیز نمی‌کنند. زنان باید با ورود به عرصه اجتماعی تنها جایگاه اختصاصی زنان را پر کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) به قدر ضرورت بود و اگر ایشان نبودند شاید حق علی بن ابی طالب(ع) در تاریخ ثبت نمی‌شد.

خطیب حرم مطهر رضوی به حرکت معنادار سیاسی حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: دختر پیامبر(ص) هر هفته بامدادان کنار قبور شهدای احد می‌رفتند و از جمله در جوار قبر حمزه سیدالشهدا برایشان طلب رحمت و استغفار می‌کردند و این کار تنها حرکت عبادی نبود بلکه کاری سیاسی بود. صد سال بعد امام باقر(ع) نیز از این حرکت سیاسی رمزگشایی کردند و فرمودند:«اگر حمزه شهید نشده بود کسی جرأت نداشت به فاطمه زهرا(س) تعرض کند».

وی تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی از دلاورمردان عصر حاضر است که شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کرد، ما نیز باید فرزندان خود را همچون ایشان دلاور و شجاع تربیت کنیم که لازمه آن تربیت خودمان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *