پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

اسنودن: شرکت اسرائیلی مسؤول کیفری حوادث قتل و بازداشت‌هاست

اسنودن: شرکت اسرائیلی مسؤول کیفری حوادث قتل و بازداشت‌هاست

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا خواستار شکایت از شرکت اسرائیلی NSO Group شد که بدافزارهایش برای تعقیب و جاسوسی از خبرنگاران و سیاستمداران استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی آمریکا مقیم روسیه درباره نتایج تحقیقاتی که اشاره می‌کنند بدافزار “پگاسوس” که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group برای تعقیب مجرمان و تروریست‌ها از سوی سازمان‌های اطلاعاتی طراحی شده‌ به منظور جاسوسی از سیاستمداران، تجار، فعالان، روزنامه‌نگاران و مخالفان در سراسر جهان استفاده شده است.

اسنودن در این خصوص اظهار کرد: داستان NSO Group داستان سال است و به نظر من این شرکت باید مسؤولیت کیفری کشته شدن و بازداشت‌های افراد را بپذیرد؛ افرادی که به واسطه بدافزار پگاسوس پیام‌های شخصی آنها هک شده است.

اسنودن خواستار ممنوعیت فراگیر فروش برنامه‌های تعقیب شد.

فهرست کشورهایی که تعداد زیادی هدف هک این بدافزار قرار دارند، نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای جاسوسی بسیار پیچیده‌ای ممکن‌ است در اختیار برخی از رهبران با سوابق مشکل‌ساز برای حقوق‌بشر به‌منظور آزار و شکنجه مخالفان مانند ویکتور اوربان مجارستانی قرار گرفته‌ باشد.

درمیان افرادی که هدف هک شدن قرار گرفتند، نام دو زن مرتبط با جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی و سیسیلیو پیندا بیرتو، روزنامه‌نگار مکزیکی که در سال ۲۰۱۷ کشته شد، دیده می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *