پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

انتقاد تند روسیه از فتنه‌انگیزی رسانه‌های آلمانی

انتقاد تند روسیه از فتنه‌انگیزی رسانه‌های آلمانی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شبکه دویچه وله را «ماشین تبلیغاتی» ناتو نامید و گفت نشریه بیلد نیز با گزارش جدید خود از تمام حد و مرزهای عرفی و اخلاق انسانی عبور کرد.

به گزارش فارس، انتشار مکرر اخبار و مطالب ضد روسی در رسانه‌های تصویری و مکتوب آلمانی، با واکنش تند دولت مسکو مواجه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه شنبه گفت مقاله نشریه «بیلد» درباره اوکراین، «عبور از تمام خطوط و حد و مرزها» بود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، زاخارووا در این‌باره اظهار داشت که روزنامه آلمانی بیلد با انتشار گزارشی درباره طرح ادعایی روسیه برای الحاق اوکراین، از همه مرزهای ممکن عرفی و اخلاقی انسانی عبور کرد.

وی طی مصاحبه‌ای آنلاین توضیح داد: ««آن زمان گذشته است که ما کلمات و عبارات را انتخاب می‌کردیم تا به نحوی ظریف باشیم، احساسات را آزار ندهیم و با بهترین نیات به شرکای خود نزدیک شویم. امروز آنها از تمام مرزهای ممکن اخلاق و معنویات انسانی عبور کرده‌اند. و بیلد نیز امروز با انتشار یک طرح ادعایی درباره حمله به اوکراین، این کار را کرد».

این مقام روس در ادامه صحبت‌هایش، شبکه آلمانی «دویچه وله» را ماشین تبلیغاتی و پروپاگاندای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نامید.

ریانووستی در خبر دیگری نوشت: «زاخارووا می‌گوید وزارت امور خارجه آمریکا از شرکت رسانه‌ای آلمانی دویچه وله حمایت می‌کند، زیرا این یک ماشین تبلیغاتی ناتو است».

وی در این‌باره توضیح داد: «این واقعیت که وزارت خارجه آمریکا از کانال تلویزیونی آلمان حمایت می‌کند که از بودجه دولتی جمهوری فدرال آلمان تامین می‌شود، خود گویای این است – ماشین تبلیغاتی ناتو در حال عمل کردن است».

پیش از این، روزنامه آلمانی بیلد در گزارشی بدون آنکه منابع خود را فاش کند، مدعی شده که روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند و پس از آن شرایط را طوری در این کشور ایجاد کند که همه مردم این کشور به پیوستن به روسیه رأی دهند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *