شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

تشبیه حملات سایبری علیه آمریکا به حادثه ۱۱ سپتامبر

تشبیه حملات سایبری علیه آمریکا به حادثه ۱۱ سپتامبر

*تنها در سال گذشته (۲۰۲۰) بیش از ۱۵ هزار حادثه و حمله سایبری به سازمان ها و نهادهای این کشور شده که هزینه آن از نظر پرداخت باج و کاهش بهره بری، میان ۵۹۶ میلیون تا ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

کریستوفر رای مدیر سازمان تحقیقات فدرال آمریکا “اف بی آی” با تشبیه چالش اخیر رشته حملات باج افزاری سایبری علیه نهادهای این کشور به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر، نسبت به شرایط جدید پیش آمده برای آمریکا هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری سی ان ان؛ حملات پیوسته سایبری، آسیب پذیری صنایع مهم و حیاتی آمریکا مانند بیمارستان ها و پایگاه های اطلاعاتی را به نمایش گذاشته است.

این سخنان “کریستوفر رای” نشانگر اجماع و توافق فزاینده درون دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این باره است که این حملات، شدیدترین و عمیق ترین تهدیدها نسبت به امنیت ملی ایالات متحده بشمار می روند.

سی ان ان به نقل از برت کالو تحلیلگر تهدید در شرکت امنیت سایبری امسیسافت می افزاید: تنها در سال گذشته (۲۰۲۰) بیش از ۱۵ هزار حادثه و حمله سایبری به سازمان ها و نهادهای این کشور شده که هزینه آن از نظر پرداخت باج و کاهش بهره بری، میان ۵۹۶ میلیون تا ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

کالو افزود: هر چند ممکن است ارقام و اعداد واقعی از این هم بالاتر باشد، زیرا آمار امسیسافت تنها در باره موارد تائید شده این حملات برای باج خواهی است.

دولت آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز نگران محافظت از سیستم‌های رای گیری و پایگاه داده‌ های ثبت رأی‌ دهندگان بود.

این سیستم ها که برای تأیید واجد شرایط بودن رأی دهندگان قبل از دادن رأی مورد استفاده قرار می گیرد، ‌در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا توسط هکرهای خارجی به خطر افتاد.

بر اساس اعلام مقام‌های فعلی و پیشین آمریکا، مسؤولان اطلاعاتی این کشور نگران بوده اند که هکرهای خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ نه تنها پایگاه داده‌ها را هدف قرار دهند، بلکه در جهت دستکاری، ایجاد اختلال یا از بین بردن داده‌ها نیز اقدام کنند.

همچنین آژانس امنیتی زیرساخت های امنیت سایبری آمریکا که بخشی از وزارت امنیت داخلی این کشور است، ‌نگران حمله ویروس باج افزاری به پایگاه داده‌ها بود که شبکه‌های رایانه شهری سراسر آمریکا را فلج کرده است.

در یک حمله باج‌افزاری، سیستم آلوده شده رایانه‌ای تا زمان پرداخت ارز دیجیتال به هکر، قفل می شود.

«کریستوفر ری» مدیر اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ادعا کرده که به رغم تحریم روسیه و اتخاذ تمهیدات دیگر علیه این کشور، مسکو به مداخله در انتخابات های ایالات متحده مصمم است.

دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد، ‌با بحث و جنجال‌های دخالت روسیه در آن و سنگین کردن کفه ترازوی انتخابات به نفع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور همراه بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *