جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

نقش ۳۸ کارمند وزارت خارجه آمریکا در ارسال اطلاعات محرمانه به ایمیل کلینتون

نقش ۳۸ کارمند وزارت خارجه آمریکا در ارسال اطلاعات محرمانه به ایمیل کلینتون
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که در نتیجه تحقیقات داخلی در خصوص استفاده «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از سرور شخصی ایمیل پی برده است که ۳۸ نفر، اطلاعات محرمانه‌ای را به سرور ایمیل شخصی کلینتون ارسال کرده اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک، تحقیقات نشان می‌دهد که مقامات فعلی و سابق وزارت خارجه آمریکا با ارسال پیام‌های محرمانه به سرور ایمیل شخصی کلینتون در ۹۱ مورد تخطی امنیتی مشارکت داشته‌اند که البته هویت هیچ‌کدام از این افراد، فاش نشده است.

نسخه‌ طبقه‌بندی نشده از این گزارش درباره تحقیق در خصوص استفاده کلینتون از سرور شخصی ایمیل در زمانیکه بعنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت داشت،  هفته جاری برای «چاک گراسلی» سناتور جمهوری‌خواه و عضو کمیته قضایی سنا فرستاده شد که وی نیز این گزارش را روز جمعه منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: «در حالیکه استفاده از سامانه ایمیل شخصی به خودی خود، لزوماً احتمال انتقال اطلاعات محرمانه به سامانه‌های طبقه‌بندی نشده را افزایش نمی‌دهد، اما رخدادهای آن زمان در خصوص وجود (انتقال) اطلاعات محرمانه در آن (در سرور ایمیل شخصی کلینتون) موجب افزایش خطر  افشای ناخواسته (اطلاعات محرمانه) را به همراه داشته است».

«اف بی آی» تحقیقات خود در خصوص استفاده کلینتون از سرور ایمیل شخصی را در سال ۲۰۱۶ تکمیل کرد اما در سه سال گذشته، بازرسان وزارت خارجه، با بسیاری از مقامات سابق و فعلی این وزارتخانه درباره این موضوع گفت‌وگو کرده اند.

در سال ۲۰۱۵، اف بی آی، تحقیقاتی را درباره انتقال غیرقانونی و ذخیره اطلاعات محرمانه در سرور کلینتون آغاز و آشکار کرد که شمار چشمگیری از مکاتبات وی حاوی اطلاعات محرمانه بوده است.

«جیمز کومی» مدیر وقت اف بی آی بعد از یک تحقیقات یکساله گفت که هیچ اتهامی علیه کلینتون در ژوئیه ۲۰۱۶ وجود ندارد و با اینحال تصریح کرد که اقدامات کلینتون در استفاده از سرور ایمیل شخصی بسیار بی احتیاطی بوده است.

در اکتبر ۲۰۱۶، کومی تحقیقات خود را در خصوص ایمیل‌های کلینتون بعد از آن از سرگرفت که برخی از ایمیل‌های وی در لپ‌تاپ «آنتونی وینر» همسر «هما عابدین» مشاور ارشد کلینتون مشاهد ه شد که البته چند روز بعد کومی تصریح کرد که پیشنهادات و نظرات قبلی اف بی آی درباره این پرونده کلینتون هیچ تغییری نکرده است.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *