شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهالی رسانه استان قزوین میزبان کاروان زیرسایه خورشید شدند

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اهالی رسانه استان قزوین میزبان کاروان زیرسایه خورشید شدند
دیدار و گفت‌وگوی صمیمی مدیران رسانه‌های استان قزوین با خادمان بارگاه منور رضوی ظهر امروز ۴ تیر ماه در محل دفتر خبرگزاری ایسنا قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از قزوین، ماهان صفایی، مسئول کاروان زیرسایه خورشید در قزوین در این جلسه عنوان کرد: جشن‌های بین‌المللی زیرسایه خورشید از سال ۸۷ با حرکت هشت کاروان آغاز شده و سال گذشته ۸۶ کاروان به ۳۱ استان و ۶ کشور خارجی اعزام شدند که امسال به دلیل شیوع کرونا اعزام کاروان‌های خارجی لغو و ۵۰ کاروان به استان‌ها و روستاهای کشور اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دبیرخانه مرکزی جشن‌های بین‌المللی زیرسایه خورشید طی نشست‌های مختلف با مسئولان بهداشتی، اجرایی و امنیتی پروتکل بهداشتی سخت‌تر از پروتکل وزارت بهداشت تهیه و به استان‌ها ابلاغ کرد.

مسئول کاروان زیرسایه خورشید در قزوین عنوان کرد: در جشن‌های بین‌المللی زیرسایه خورشید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر استان و توسط تشکل‌های مردمی تدوین می‌شود که برنامه‌های استان قزوین نیز توسط تشکل شمس‌الشموس برنامه‌ریزی و به دبیرخانه ارسال شد.

حجت‌الاسلام صنایعی از اعضای کاروان زیرسایه خورشید نیز در این جلسه با بیان اینکه قرآن بهترین رسانه است، افزود: در آیه ۶ سوره حجرات آمده است: «ای مؤمنان، هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید»؛ بر اساس این آیه شریف اگر فاسقی خبر آورد آن را بدون تحقیق نپذیریم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه جهانی امروز در این است که خبرهای صحیح و دروغ با یکدیگر مخلوط شده‌اند؛ یک رسانه در هدایت و تغذیه فکری یک جامعه مؤثر است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *