جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ارائه خدمات رایگان بیمارستان سیار رضوی به بیماران شهرستان مهرستان

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ارائه خدمات رایگان بیمارستان سیار رضوی به بیماران شهرستان مهرستان

*جمعی از نیروهای خادمیار سلامت و افتخاری شامل فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص گوش، حلق و بینی، پزشکان متخصص کلیه، داخلی و اطفال، دندان‌پزشکان، گروه جراحی، گروه بینایی‌سنجی، کارشناس ارشد تجهیزات پزشکی، کارشناسان مامایی، پرستاری، رادیولوژی، آزمایشگاه و… از مشهد و زاهدان در این اردوی جهادی پزشکی حضور دارند.

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از ارائه خدمات پزشکی سامانه سیار بیمارستان رضوی در قالب اردوی جهادی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» به بیماران شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمود ابراهیمی در گفت‌وگویی بیان کرد: سامانه سیار بیمارستان رضوی به دستور تولیت آستان قدس رضوی برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و آسیب‌دیده در اولین مأموریت داخل کشور خود در قالب 4 دستگاه اتوبوس بیمارستانی مجهز به امکانات اتاق عمل، اتاق ویزیت و بستری، دندان‌پزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، از ابتدای اسفندماه در شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان مستقر شد.
وی گفت: جمعی از نیروهای خادمیار سلامت و افتخاری شامل فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص گوش، حلق و بینی، پزشکان متخصص کلیه، داخلی و اطفال، دندان‌پزشکان، گروه جراحی، گروه بینایی‌سنجی، کارشناس ارشد تجهیزات پزشکی، کارشناسان مامایی، پرستاری، رادیولوژی، آزمایشگاه و… از مشهد و زاهدان در این اردوی جهادی پزشکی حضور دارند.
رئیس سامانه سیار بیمارستان رضوی ادامه داد: با اعزام نخستین تیم پزشکی به مهرستان، ارائه خدمات معاینه پزشکان متخصص سامانه از سه‌شنبه ششم اسفند سال جاری در این شهرستان آغاز شد و تا جمعه نهم اسفند ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: خدمات‌ رایگان گروه جراحی مشهدی این بیمارستان سیار نیز با حضور متخصص جراحی، کارشناسان اتاق عمل و بیهوشی و پرستاران اتاق عمل و بستری در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفتم و هشتم اسفند ماه انجام می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه سامانه سیار بیمارستان رضوی روزانه حدود 600بیمار را پذیرش می‌کند، گفت: این بیماران با مشارکت جمعی از کارشناسان امداد و نجات سیستان و بلوچستان ابتدا بررسی و غربالگری می‌شوند و سپس خدمات متنوع پزشکی و دارویی رایگان به آنان ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و دارویی به مردم مناطق محروم و آسیب‌دیده سیل‌زده و زلزله‌زده کشور به همت بنیاد سلامت این آستان مقدس و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و برخی از نهادهای نظامی و دولتی در ادوار مختلف در دستور کار سامانه سیار بیمارستان رضوی قرار دارد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *