جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

چین درباره جاسوسی آمریکا از تلفن‌های دیپلمات‌ها در روسیه ابراز نگرانی کرد

چین درباره جاسوسی آمریکا از تلفن‌های دیپلمات‌ها در روسیه ابراز نگرانی کرد

*به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، چندین هزار گوشی آیفون متعلق به مشترکان روسی و کاربران خارجی با استفاده از سیم کارت‌های ثبت‌شده در نمایندگی‌های دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها در روسیه از جمله کشورهای ناتو و همچنین رژیم اشغالگر قدس، چین و سوریه آلوده شده‌اند.

 وزارت خارجه چین در واکنش به هک تلفن‌های همراه دیپلمات‌های مقیم روسیه توسط آمریکا ابراز نگرانی کرده و خواستار هوشیای همه کشورها در برابر چنین اقداماتی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشتاتودی، وزارت خارجه چین شنبه با اعلام این که آمریکا مدتهاست که از مزیت‌های فناوری برای اقدامات جاسوسی استفاده می‌کند، تاکید کرد: این مساله ایجاب می‌کند همه کشورهای سراسر دنیا هوشیاری بالاتری داشته باشند.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز پنجشنبه اعلام کرد که با همکاری سرویس حفاظت فدرال روسیه (FSO) یک عملیات اطلاعاتی ایالات متحده را کشف کرده است که از یک بدافزار در دستگاه‌های تلفن همراه شرکت اپل استفاده می‌کرد.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، چندین هزار گوشی آیفون متعلق به مشترکان روسی و کاربران خارجی با استفاده از سیم کارت‌های ثبت‌شده در نمایندگی‌های دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها در روسیه از جمله کشورهای ناتو و همچنین رژیم اشغالگر قدس، چین و سوریه آلوده شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه نتیجه گرفت که شرکت اپل، فرصت‌های گسترده‌ای را در اختیار کاخ سفید می‌گذارد تا افراد مورد نظرش را از طریق گوشی‌های ساخت این شرکت کنترل کند.

از سوی دیگر شرکت اپل در واکنش به این خبر مدعی شد که با اطلاعات آمریکا همکاری نمی‌کند.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه به دارندگان گوشی‌های هوشمند توصیه کرده است که باور نکنند که سازندگان گوشی‌های هوشمند آنها می‌توانند از همکاری با سرویس‌های مخفی کشورشان خودداری کنند.

مدودف در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه آیا به اظهارات شرکت اپل اعتقاد دارد یا خیر؟، گفت: زمانی که هر شرکتی، حتی بزرگ‌ترین شرکت فناوری پیشرفته می‌گوید که به دلایل ایدئولوژیک از همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی ملی کشورش خودداری می‌کند، می‌تواند به معنای یکی از این دو چیز باشد؛ یا بی‌شرمانه دروغ می‌گوید و یا در شرف رفتن (تعطیلی) است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *