جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

کاندیدایی که وعده حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت می‌دهد از مسائل اقتصادی اطلاعی ندارد

کاندیدایی که وعده حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت می‌دهد از مسائل اقتصادی اطلاعی ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: کاندیدایی که ادعا کند مشکلات اقتصادی را در کوتاه مدت حل می‌کند نشان دهنده آن است که از مسائل اقتصادی اطلاعی ندارد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنوع کاندیداها و تنوع دیدگاه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای است که انتخابات پرشوری را در پیش خواهیم داشت که این می‌تواند به افزایش مشارکت در انتخابات کمک کند.

وی افزود: انتظار ما این است که کاندیداها شعارهایی را در انتخابات مطرح کنند که حرف نباشد و زمینه اجرا داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این که کاندیداها مطالبی را در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح کنند که تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشد و در عمل امکان اجرای آنها وجود نداشته باشد، این اظهارات و شعارها تنها باعث ایجاد ذهنیت در مردم می‌شود و مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند.

قادری خاطرنشان کرد: تلاش کاندیداهای انتخابات باید بر این باشد که حرف‌های پخته‌ای را در تبلیغات انتخاباتی خود مطرح کنند و اگر برنامه‌ای ارائه می‌دهند زمینه‌ اجرای این برنامه‌ها را بررسی کنند و به سوابق طرح‌هایی که ارائه می‌دهند توجه داشته باشند و اگر طرح‌ها و برنامه‌هایشان زمینه اجرا داشت آنها را مطرح کنند.

وی افزود: حرف زدن و شعار دادند هنر خاصی نیست و توانمندی فرد را نشان نمی‌دهد، بلکه باید شعارها عملیاتی و قابلیت اجرا داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم نیز باید به کاندیدایی رأی دهند که نقطه نظرات و دیدگاهایش قابلیت اجرا داشته باشد و بتواند گره‌ای از مشکلات کشور را باز کند. شعارهای انتزاعی و غیرقابل اجرا و شعارهایی که با باورهای ما نمی‌خواند و با مقتضیات جامعه ما سازگاری ندارد. این مدل شعارها گره‌ای از کار کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی باز نمی‌کند و مورد استقبال مردم هم قرار نخواهد گرفت.

قادری خاطرنشان کرد: اگر کاندیدایی ادعا کند که در کوتاه مدت مشکلات اقتصادی را حل می‌کند، این ادعا نشان می‌دهد که خود این نامزد از مسائل اقتصادی چیزی نمی‌داند. اگرچه تلاش کاندیداها باید بر این باشد که جهت‌گیری‌ها را اصلاح کند و برنامه برای کار تدریجی به منظور بهبود وضعیت در میان مدت و بلندمدت داشته باشند تا ما مسیر درستی را طی کنیم، اما این که وعده دهند در صد روز یا دویست روز مشکلات و معضلات اقتصادی کشور که سال‌ها انباشته شده و خودش را به صورت یک دمل چرکی در جامعه نشان داده، به زودی حل می‌شود اینگونه نیست و حل این مشکلات زمانبر است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی موجود به زودی قابل حل نیست و مستلزم بین سه قوه است و پیگیری‌های مجدانه قوه مجریه را می‌طلبد. همچنین حل این مشکل نیازمند داشتن طرح و برنامه و عزم و اراده برای اجرای این طرح‌ها و برنامه‌هاست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که در حوزه اجرا کار خاصی انجام نداده‌اند و در زمینه ایجاد اجماع و اتفاق و استفاده از ظرفیت‌های دیگران هنری ندارند و فقط به صورت انفرادی حرف‌هایی را مطرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. حرف‌های آنها بیشتر یک شوی تبلیغاتی است و نمی‌تواند برای افراد رأی جمع کند.

قادری خاطرنشان کرد: مردم با تکیه بر تجربیاتشان در دوره‌های قبلی انتخابات به هر شعاری توجه نمی‌کنند و به هر بیان و نظری ترتیب اثر نمی‌دهند و نظرات و دیدگاه‌ها و برنامه‌هایی که قابلیت اجرا داشته باشد مورد توجه قرار می‌دهند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *