جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

انتظار برای سفر سوریه از تهران ۶ ماهه شد/ تأمین پرواز همچنان مانع اصلی برقراری سفر

انتظار برای سفر سوریه از تهران ۶ ماهه شد/ تأمین پرواز همچنان مانع اصلی برقراری سفر

سفر به سوریه از خردادماه متوقف شد و قرار بود پس از رفع نقص فنی فرودگاه دمشق برقرار شود. اما اکنون بیش از ۶ ماه است که برقراری این سفرها در انتظار تأمین پرواز برای اعزام زائران از ایستگاه پروازی تهران است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، درحالی که قرار بود در آذرماه سفرهای زیارتی به سوریه از تهران برقرار شود، همچنان خبری از اعزام مشتاقان زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیها از تهران نیست.

به گفته مسؤولان هنوز مشکل تأمین پرواز برای برقراری سفر به دمشق حل نشده و مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی نتیجه‌بخش نبوده‌اند. به همین دلیل هم با وجود آمادگی برای اعزام زائران به سوریه، امکان برقراری این سفرها وجود ندارد و اکنون بیش از ۶ ماه است که زائران از تهران به سوریه اعزام نشده‌اند.

البته در هفته‌های اخیر با تأمین اسکان زائران در دمشق، مشکلی در زمینه اقامت نیست و در صورت تأمین پرواز به دمشق، زائران از شهرهای مختلف می‌توانند عازم زیارت شوند که در مرحله نخست مسؤولان درصدد برقراری سفر به سوریه از ایستگاه پروازی تهران هستند.

از آبان‌ماه سال جاری پس از پنج ماه وقفه در سفر به سوریه، زائران از ایستگاه پروازی مشهد عازم سوریه شدند و همچنان اعزام زائران از مشهد به دمشق درحال انجام است و هر هفته ۱۱۰ نفر عازم زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیها می‌شوند.

برای اعزام زائران به دمشق محدودیتی وجود ندارد و فقط مشکل در تأمین پرواز است. با این وجود، کاروان‌های غیرمجاز هر هفته اقدام به اعزام مشتاقان زیارت سوریه کرده و از طریق پروازهای موجود زائران را با خود همراه می‌کنند. هم‌اکنون از تهران هر هفته ۲ پرواز از طریق ایرلاین داخلی و ۲ پرواز با ایرلاین سوری انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سفر به سوریه از خردادماه پس از مشکل در فرودگاه دمشق متوقف شد و همچنان هیچ‌کدام از ایرلاین‌ها برای اعزام زائران از تهران به دمشق اعلام آمادگی نکرده‌اند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *