جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

تحریم‌های انگلیس از سوی روسیه تلافی شد

تحریم‌های انگلیس از سوی روسیه تلافی شد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت کشورش تحریم‌هایی علیه مقامات انگلیسی تهیه کرده است که در صورت لزوم آنها را منتشر خواهد کرد ، دولت روسیه فعلا قصد انتشار فهرست جدید افراد تحریم شده را ندارد ولی خود مقامات لندن می‌دانند چه کسانی در این لیست هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا پست، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش ۳۶ نفر از مقامات انگلیسی از جمله جیمز کلورلی وزیر خارجه و پاتریک سندرز رئیس ستاد کل ارتش انگلیس را تحریم کرده است.

وی گفت: دولت روسیه فعلا قصد انتشار فهرست جدید افراد تحریم شده را ندارد ولی خود مقامات لندن می‌دانند چه کسانی در این لیست هستند.

وی افزود: اگر مقامات لندن علاقه به این موضوع داشته باشند، مسکو آماده است نشان دهد چه کسانی مسیر دشمنی با کشور روسیه را در پیش گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه دو روز پیش اعلام کرده بود که قصد دارد ۳۶ نفر از مقامات انگلیسی را در اقدامی تلافی‌جویانه تحریم کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما مجبوریم یادآوری کنیم که اقدامات خصمانه و لفاظی‌های مقامات لند بدون پاسخ نخواهد ماند.

انگلیس در ماه‌های گذشته بارها تحریم‌هایی علیه مقامات روسیه اعلام کرده است که شامل شرکت‌ها، مقامات ارتش و اتباع روسی می‌شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *