جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

تسهیلات مشاغل خانگی منتظر ابلاغ شیوه‌نامه بانک مرکزی/ ایجاد 103 هزار شغل با مشاغل خانگی

تسهیلات مشاغل خانگی منتظر ابلاغ شیوه‌نامه بانک مرکزی/ ایجاد 103 هزار شغل با مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت کار با بیان اینکه آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌ها منتظر ابلاغ شیوه‌نامه بانک مرکزی است،‌گفت: سال گذشته 2700 میلیارد تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی پرداخت شد.

آزیتا همتیان در گفت‌وگو با فارس، در مورد وعده‌ای که پیش از این ارائه شده بود که پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: ‌همه فرآیندها در مورد اعتبارات مشاغل خانگی فراهم شده و تخصیص سهم استانها و تهیه برش استانی انجام شده است و در حال حاضر طی مکاتبه با بانک مرکزی تقاضای ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات سالجاری را مطرح کرده‌ایم .

وی اظهار امیدواری کرد، بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات مزبور اعم از سقف تسهیلات ، مدت زمان بازپرداخت و سایر موارد را به سرپرستی‌های بانک‌های عامل به ویژه بانک‌های جدید که از امسال به این طرح پیوسته‌اند، اقدام نماید.

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: اعتبار مشاغل خانگی سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان بوده که نزدیک به 2700 میلیارد تومان معادل 90 درصد آن پرداخت و جذب شده و امسال با 33 درصد افزایش، سهم تسهیلات مشاغل خانگی به 4 هزار میلیارد تومان رسیده که سهم همه استان‌ها و شهرستان‌ها از سوی دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تعیین و ابلاغ شده است.

همتیان همچنین خبرداد: در سال 1401 بیش از 218 هزار مجوز صادر شده که نسبت به سال 1400 حدود 202 درصد رشد داشته است .

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی در وزارت کار در مورد اشتغال‌زایی طرح مشاغل خانگی نیز گفت: سال گذشته از محل اجرای این طرح، بیش از 103 هزار شغل خانگی ایجاد شده که نسبت به سال 1400 حدود 206 درصد رشد داشته است و توانستیم از 1 میلیون شغل ایجادی دولت به 10 درصد سهم در حوزه مشاغل خانگی دست پیدا کنیم.

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی اظهار داشت: در سال جاری تعداد بانکهای عامل از 4 بانک به 8 بانک افزایش یافته که شامل پست بانک، توسعه تعاون ، رفاه کارگران، ملت، صادرات، ملی، تجارت و قرض‌الحسنه مهرایران به عنوان عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.

وی در مورد میزان تسهیلات شماغل خانگی نیز بیان داشت: سقف تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته براساس مصوبه شورای پول و اعتبار ، ‌برای مشاغل فردی 150میلیون تومان و برای مشاغل پشتیبان با رعایت سقف فردی تا 4 میلیارد تومان تعیین شده بوده و ما در حال حاضر جهت تعیین میزان سقف تسهیلات در سالجاری منتظر ابلاغ مصوبه جدید شورای پول و اعتبار از سوی بانک مرکزی هستیم .

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *