پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

تولید ماسک مشمول استاندارد اجباری نیست

تولید ماسک مشمول استاندارد اجباری نیست

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: تولید ماسک مشمول استاندارد اجباری نیست و وزارت بهداشت هم درخواستی برای تدوین استاندارد اجباری نداشته است.

به گزارش  فارس، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در یک نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در مورد استاندارد ماسک‌های تولیدی در کشور اظهار داشت: برخی استانداردها برای تولید ماسک تدوین شده ولی در مجموع تولید این محصول مشمول استاندارد اجباری نیست.

وی ادامه داد: پیشنهادی از طرف وزارت بهداشت نیز برای اجباری شدن استاندارد ماسک به ما ارائه نشده است.

وی در مورد استاندارد مواد ضدعفونی‌کننده نیز گفت: برخی مواد ضدعفونی‌کننده مشمول استاندارد اجباری هستند و در عین حال، استاندارد برخی دیگر نیز تشویقی است.

به گفته وی، الکل 95 درصد مشمول استاندارد اجباری است ولی تولیدات دیگر با درصد خلوص 70 یا 75 درصد مشمول استاندارد اجباری نیست.

مرندی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه سالانه بیش از 300 هزار مرکز عرضه کالا مورد بازرسی سازمان ملی استاندارد قرار می‌گیرند که تعداد زیادی کالا را شامل می‌شود، گفت: مردم کالاهایی را که دارای پروانه علامت کاربرد استاندارد است را با اطمینان مصرف کنند.

وی ادامه داد: زیر نشان استاندارد درج شده بر روی کالاها یک کد 10 رقمی وجود دارد که مردم می‌توانند آن را به شماره 10001517 پیامک کنند تا از صحت و سقم نشان استاندارد محصول مطلع شوند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در مورد فرآیند ارزیابی واحدهای برگزیده هفته استاندارد نیز گفت: این واحدها بر اساس فرآیند خوداظهاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند به طوری که طبق معیارهای مدنظر سازمان استاندارد، اختصاص امتیاز به آنها صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: واحدهای متقاضی، اسناد خود را به واحدهای استانی سازمان استاندارد ارائه می‌دهند و آنها مدارک حائز صلاحیت را به ستاد سازمان استاندارد ارسال می‌کنند که در نهایت بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و واحدهای نمونه استانی و ملی معرفی می‌شوند.

به گفته وی، چهارشنبه هفته جاری اسامی 18 واحد برگزیده کشوری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *