سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

خاندوزی: شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق دایر می‌شود

خاندوزی: شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق دایر می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در هفته آینده شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه امروز در شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی و بانک‌های کردستان اظهار داشت: مدیران باید به صورت ویژه و با روحیه خستگی‌ناپذیر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنند.

وی اضافه کرد: خزانه‌داری استان باید اجرای قوانین حوزه مالی را جدی بگیرند و پذیرفته نیست که تعاملات پشت‌پرده حق مردم را ضایع کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: شرکت‌ها نباید از سرمایه و نیرو و مزایای استان استفاده کنند اما در زمان ادای حق در حق مردم ظلم کنند.

خاندوزی از ایجاد شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق در هقته آینده خبر داد و تصریح کرد: طی مکاتبه‌ای در هفته آینده شعبه بانک ملی در سلیمانیه عراق راه‌اندازی می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با توجه به اعتقادات ویژه مردم کردستان برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، امسال ۱۵۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به کردستان اختصاص می‌یابد و بانک‌های دیگر نیز در سال جاری به سمت پرداخت تسهیلات با کارمزد صفر حرکت کنند.

وی تاکید کرد: قانون مولدسازی به عنوان یک اهرم جلوبردن طرح‌‌های عمرانی تصویب شده و تصمیم حاکمیت است لذا از ظرفیت دارایی‌های راکد ادارات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور استفاده می‌شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این دارایی‌های راکد در اختیار پیمانکاران قرار داده شود تا جبران عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

خاندوزی گفت: باید دستگاه‌هایی که به بهانه‌های مختلف از قانون سرپیچی می‌کنند، شناسایی و از ادامه این روند جلوگیری شود.

وزیر اقتصاد درباره دغدعه کمبود نیرو در بانک‌ها و گمرکات نیز گفت: دنبال جذب سهمیه و مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم تا این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *