جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

داووس ۲۰۲۰ میزبان چه کسانی است؟

داووس ۲۰۲۰ میزبان چه کسانی است؟
سوئیس اینفو گزارش داد، هرچند خیلی از چشم ها در داووس سوئیس به اشخاص سرشناسی مثل دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشور آمریکا و گرتا تونبرگ فعال محیط زیست دوخته شده ولی اجلاس همچنین شاهد حضور اشخاص متخصصی است که کمتر نام آنها شنیده شده است.

 طبق گزارش تارنمای سوئیسی، حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر از سیاستمداران از بیش از ۱۱۸ کشور در پنجاهمین اجلاس جهانی در شهر داووس سوئیس حضور خواهند داشت که ۳۰۰ نفر کمتر از تعداد حضار در نشست سال پیش است. به گفته سخنگوی مجمع جهانی اقتصاد علت این کاهش این است که امسال جلسه های بیشتری برگزار می شود و  تمرکز اصلی بر دعوت از روسای کشورها بوده است.

در بین این روسای کشورها،  ۵۰ نفر سران کشورها هستند از جمله ترامپ که آخرین مدعو اضافه شده به لیست مهمان ها بوده است. در این سفر ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا و جرد کوشنر داماد وی که هر دو از مشاوران ترامپ هستند، او را همراهی می کنند.

سوئیس اینفو با اشاره به لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نوشت:این امر امیدها به امکان دیدار مقام های ایرانی و کشور آمریکا را در خاک بی طرف سوئیس برای رفع تنش ها بر باد داد.

گفتنی است سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب شخصی خود در توییتر نوشت:« با توجه به دعوت رسمی و شخصی انجام شده از محمدجواد ظریف، ایشان کاملاً آمادگی داشتند تا امسال در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس شرکت کنند، متأسفانه، تغییر یکطرفه از جانب مجمع جهانی اقتصاد در برنامه ریزی که طرفین بر سر آن توافق کرده بودند( احتمالا برای رسیدن به همین مقصود)، مانع از حضور ظریف شد. یک مهلت برای گفتگو از دست رفت».

به نوشته سوئیس اینفو، در حالیکه بوریس جانسون نخست وزیر انگستان و  ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امسال از حضور در  اجلاس سال جاری صرف نظر کرده اند ، انتظار می رود ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین، برهم صالح رئیس جمهور عراق و کری لام رئیس دولت هنگ کنگ در آن حضور داشته باشند.

سیمونتا سوماروگا رئیس کنفدراسیون سوئیس با اورسلا ون درلاین رئیس جدید کمیسیون اروپا دیدار خواهد کرد تا در مورد توافق چارچوب سوئیس اتحادیه اروپا گفتگو کنند.

سایر اعضای شورای فدرال سوئیس متشکل از ۷ عضو در اجلاس امسال  شرکت خواهند داشت.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش و سانا مارین نخست وزیر فنلاند ۳۳ و  ۳۴ ساله، در این اجلاش شرکت خواهند داشت که متوسط سن شرکت کنندگان در این اجلاس را بعنوان دو نفر از جوان ترین سران کشورها پایین نگه داشته است.

همچنین حدود یک هزار و ۶۸۰ هزار نفر از مقام های تجاری دنیا سالن های مرکز گردهمایی این اجلاس را پر خواهند کرد که شامل مدیران عامل شرکت های سرشناسی مانند  نوارتیس( شرکت چندملیتی داروسازی در شهر پازل سوئیس)، شرکت فناوری هایی هواوی، اوبر و کردیت سوئیس( شرکت سوئیسی و چندملیتی خدمات مالی و بانکداری) خواهد بود.

کریسی هافمن دبیرکل  فدراسیون اتحادیه جهانی برای تبحر و خدمات موسوم به یونی گلوبال، کِنت راث مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر و دالیا فریرا ربیو رئیس سازمان بین المللی شفافیت از سایر شرکت کنندگان در این اجلاس خواهند بود.

اما از غایبان مشهور اجلاس امسال روسای شرکت های اکسفام و عفو بین الملل هستند.

در لیست میزبانان سال جاری نام یک پژوهشگر سلول های بنیادی که موفق به دریافت برنده جایزه صلح نوبل شده است هم رویت می شود.  از دیگر مهمانان ویژه پیتر گابریل و ویلیام موسیقیدان انگلیسی انگلیسی، دیپیکا پادوکن  هنرپیشه هندی و ونوری کاهیو فیلمساز و نویسنده کنیایی و موسس جنبش( Afrobubblegum)   است که از نسل جدید هنر آفریقایی حمایت می کند.

« اِما تیلینگ» پژوهشگر ایرلندی حوزه حیات وحش هم توضیح خواهد داد که چطور خفاش ها زندگی طولانی تر وسالم تری دارند.

منبع : irna.ir

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *