پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

رئیس‌جمهور: حساب ‌ویژه‌ای روی همسایگان بازکرده‌ایم

رئیس‌جمهور: حساب ‌ویژه‌ای روی همسایگان بازکرده‌ایم

* امروز اولویت اقتصادی و تجاری کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است. با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت اما روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم چون ارتباطات  ایران با همسایگان سابقه فرهنگی و اقتصادی قوی دارد.

رئیس جمهور تعامل با همسایگان را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت اقتصادی و تجاری امروز کشور است بنابراین ما با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت اما روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی حاضر در ازبکستان با تاکید بر تسهیل مراودات مالی بین دو کشور گفت: بانک مرکزی و بانک صادرات هر چه سریع‌تر موانع این حوزه را بررسی و مشکلات آن را به نحوی حل کنند که تجار برای انتقال پول مشکلی نداشته باشند.

رئیس جمهور، افزایش چهار برابری روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان؛ هدف مشترک تهران و تاشکند ارزیابی کرد و افزود: در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان بر توسعه روابط دوجانبه تاکید شد. از میزان روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان راضی نیستیم و این روابط باید افزایش پیدا کند.

آیت الله رئیسی در ادامه تعاملات دوجانبه میان تهران و تاشکند و حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای را از اهداف سفر به ازبکستان عنوان کرد.

رئیس‌جمهور تعامل با همسایگان را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: امروز اولویت اقتصادی و تجاری کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است. با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت اما روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم چون ارتباطات  ایران با همسایگان سابقه فرهنگی و اقتصادی قوی دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تقویت شبکه ریلی داخلی و کریدورهای خارجی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال تقویت شبکه ریلی کشور در همه زمینه‌ها (واگن، لوکوموتیو و ریل) است تقویت این شبکه به راحتی کار تجار ایرانی کمک زیادی می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره اطلاعات کامل و دقیق رئیس جمهور ازبکستان از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی، از فعالان اقتصادی و تجاری خواست از ظرفیت‌های خوبی که این پیشرفت‌های علمی و اقتصادی ایجاد کرده است، در جهت تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده توانست این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *