جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

روند کاهش قیمت گوشت قرمز

روند کاهش قیمت گوشت قرمز
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به روند کاهش قیمت گوشت قرمز اشاره کرد و گفت:‌ قطعا با حذف واسطه‌ها قیمت تمام شده کالاهای ضروری در استان کاهش می‌یابد.

محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در گفت‌وگو با فارس، در باره کاهش قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: در حال حاضر با مشاهده قیمت روی تابلوها که در مغازه‌ها نصب شده، نسبت به گذشته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز را در استان داشته‌ایم و امسال نیز سال پربارشی در استان داشته‌ایم و علوفه برای دام‌ها وضعیت خوبی دارد.

وی بیان داشت: بنابراین دامداران توانسته‌اند دام‌های خود را با علوفه ارزان‌تری پرورش دهند و موضوع دامپروری و شغل دامپروزی نیز جایگاه خودش را پیدا کرده است و همین‌طور افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خاطرنشان کرد: میزان تولید گوشت قرمز سال ۹۷ حدود ۲۸ هزار تن بوده که در ابتدای سال ۹۸ به ۳۲ هزار تن افزایش یافته و سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران ۱۳ کیلو در سال است که ما به ۱۷۱ هزار تن گوشت نیاز داریم که حدود ۱۸.۵ درصد آن در استان تولید می‌شود و مابقی نیز واردات خواهد شد.

امامی امین بیان داشت: در حال حاضر سازمان امور عشایر اعلام کرده است که قیمت تمام شده دام سبک را در هر کیلو ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌تواند به فروش برساند و این موضوع عملی است.

وی گفت: دولت مصوب کرده است که غرف میادین میوه و تره‌بار در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و در حال حاضر باید ۷۰ درصد غرف میادین میوه و تره‌بار در اختیار تولیدکنندگان باشد که به دلایل شرایطی و برگزاری مزایده هنوز این اتفاق عملا رخ نداده است، اما سال‌های گذشته شهرداری اعلام آمادگی در این خصوص کرده بود و امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران یادآور شد: واسطه‌ها در تمامی تولیدی‌ها وجود دارند و با ایجاد وزارت بازرگانی می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را رفع کرد و برای کاهش قیمت‌ها باید دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم تا شاهد روند کاهشی قیمت‌ها باشیم.

امامی امین گفت: بر اساس گزارش تنظیم بازار استان تهران، در حال حاضر افزایش قیمت‌ها صفر بوده و یا روند نزولی قیمت‌ها را داشته‌ایم که این موضوع نیز به نوسانات ارز بستگی داشت.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *