پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

سندرز: ده‌ها میلیون آمریکایی نمی‌توانند غذای فرزندانشان را تامین کنند

سندرز: ده‌ها میلیون آمریکایی نمی‌توانند غذای فرزندانشان را تامین کنند

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر نوشت که در پی همه‌گیری ویروس کرونا، ده‌ها میلیون آمریکایی نمی‌توانند غذای مورد نیاز فرزندانشان را تامین کنند. «آنها نمی‌توانند هزینه اجاره خود را پرداخت کرده و با بی‌خانمانی مواجه هستند. آنها نمی‌توانند به پزشک مراجعه کرده و نمی‌توانند غذای فرزندانشان را تامین کنند و بیشتر و بیشتر وارد بدهی می‌شوند.»

به گزارش  فارس،‌ «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی در توییتر به شرایط وخیم آمریکا در پی همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در پی همه‌گیری، ده‌ها میلیون آمریکایی با ناامیدی اقتصادی مواجه هستند.»

این سناتور آمریکایی اضافه کرد: «آنها نمی‌توانند هزینه اجاره خود را پرداخت کرده و با بی‌خانمانی مواجه هستند. آنها نمی‌توانند به پزشک مراجعه کرده و نمی‌توانند غذای فرزندانشان را تامین کنند و بیشتر و بیشتر وارد بدهی می‌شوند.»

آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا همچنان روندی افزایشی دارد و بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به حدود 300 هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور نیز به بیش از 16 میلیون و 570 هزار نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا باعث بروز بحران و رکورد اقتصادی گسترده‌ای در آمریکا شده و بیکاری در این کشور را افزایش داده است.

این در حالی است که «فیل مورفی» فرماندار نیوجرسی روز دوشنبه ضمن ابراز امیدواری درباره دور اول توزیع واکسن کرونا گفت، هفته‌های آینده مانند جهنم خواهد بود.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، مورفی در مصاحبه‌ای درباره توزیع واکسن کرونا در ایالت نیوجرسی گفت: «نور در انتهای تونل پیدا است اما چند هفته آینده [مانند] جهنم خواهد بود».

«رابرت ردفیلد» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز روز جمعه هشدار داده بود طی روزهای آینده شمار موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از شمار قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر بیشتر خواهد بود.

روز گذشته کارمندان بخش درمان نیویورک نخسین کسانی بودند که واکسن کرونا در آمریکا به آنها تزریق شد و بر اساس گزارش‌ها، «سارا لیندسی» پرستار واحد مراقبت‌های ویژه در مرکز درمانی لانگ آیلند در نیویورک اولین فرد در آمریکا بود که واکسن کرونا به وی تزریق شد.

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *