سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

ظریف با رییس جمهوری قرقیزستان دیدار کرد

ظریف با رییس جمهوری قرقیزستان دیدار کرد

 وزیر امور خارجه که برای تبادل نظر با مقامات قرقیزستان در بیشکک به سر می برد، ‌با صادیر چاپاروف رییس جمهوری قرقیزستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت وگو کرد. رییس جمهوری قرقیزستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌ها با کشورمان، وجود مراودات سیاسی و استمرار آن بین دو کشور را بیانگر علاقه دو طرف برای ارتقا سطح همکاری‌ها دانست.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در این دیدار با تبریک انتخاب چاپاروف به عنوان رییس جمهوری قرقیزستان، به ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف اشاره و از رییس جمهوری قرقیزستان برای توجه به روابط دو جانبه قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر ضرورت پیگیری تصمیمات دور پیشین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و همچنین آمادگی برگزاری اجلاس سیزدهم این کمیسیون تاکید کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور، رفاه، امنیت و آرامش مردم قرقیزستان را برای کشورمان با اهمیت ارزیابی کرد.

رییس جمهوری قرقیزستان هم در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌ها با کشورمان، وجود مراودات سیاسی و استمرار آن بین دو کشور را بیانگر علاقه دو طرف برای ارتقا سطح همکاری‌ها دانست.

چاپاروف با ابراز خرسندی از روابط پارلمان‌های دو کشور، وجود ظرفیت بالا برای همکاری‌های اقتصادی خصوصا در حوزه های کشاورزی، دارویی و ساخت و ساز را یادآور شد.

رییس جمهوری قرقیزستان همچنین مراتب قدردانی خود از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در  زمینه کرونا را اعلام داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *