پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

عراق فرودگاه‌ها و مرزهای تجاری را باز گشایی می‌کند

عراق فرودگاه‌ها و مرزهای تجاری را باز گشایی می‌کند

کمیته ملی سلامت و مبارزه با کرونا در عراق امروز (پنجشنبه) تصمیم به بازگشایی فرودگاه‌ها، مرزهای تجاری و برداشتن محدودیت‌های رفت و آمد در این کشور گرفت.

بر اساس اعلام این کمیته، از پنجشنبه هفته آینده (۲۳ جولای ۲۰۲۰) همه فرودگاه های عراق به روی پروازهای داخلی و خارجی بازگشایی می‌شود.
همچنین فعالیت تجاری در سه گذرگاه شیب (چذابه)، منذریه (خسروی) و صفوان هم مرز با کویت از سر گرفته خواهد شد.
در اطلاعیه کمیته سلامت عراق آمده است که همه محدودیت‌های سفرهای بین استانی که به سبب همه گیری ویروس کرونا اجرا شده بود، پس از عید قربان لغو خواهد شد.
اجرای این برنامه‌ها منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدام‌های پیشگیری از همه گیری کرونا شده است.
به گفته مقام‌های عراقی، این اقدامات در پی افزایش شمار بهبود یافتگان از ویروس کرونا در کشور اتخاذ شده است.
مقام های عراقی از پنجم اسفند گذشته به دنبال ثبت نخستین مورد از ابتلا به کرونا مقررات و اقدام های پیشگیرانه گسترده‌ای را برای جلوگیری از همه گیری ویروس اجرا کردند.
تعطیلی فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید و بازارهای سرپوشیده، ممنوعیت رفت و آمد، بستن مرزهای هوایی و زمینی، تعطیلی ادارات، مدارس، دانشگاه ها و زیارتگاه ها از جمله این تدابیر است.
این مقررات با وجود گذشت نزدیک به پنج ماه همچنان در سراسر عراق در حال اجرا است.
با وجود اقدام‌های پیشگیرانه گسترده در ۴۰ روز اخیر روند ابتلا به کرونا در عراق رشد فزاینده‌ای به خود گرفته به گونه‌ای که روزانه حدود ۲۵۰۰ مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت می‌شود.
بر اساس تازه ترین اعلام وزارت بهداشت عراق در روز پنجشنبه، تاکنون ۸۶۱۴۸ مورد ابتلا، ۳۵۲۲ فوت شده و ۵۴۳۱۶ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در عراق ثبت شده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *