جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

قیمت جهانی طلا 40 دلار افت کرد

قیمت جهانی طلا 40 دلار افت کرد

تقویت ارزش دلار قیمت طلا را در بازارهای جهانی 40 دلار در هر اونس کاهش داد.

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با کاهش 40 دلاری همراه شد. افت بیش از 2 درصدی قیمت طلا تحت‌تأثیر تقویت ارزش دلار ایجاد شد.

زمانی که ارزش دلار تقویت می‌شود، طلا را برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر می‌سازد. تقاضا کاهش می یابد و قیمت طلا کمتر می شود. در حال حاضر سرمایه‌گذاران کاملا محتاطانه در انتظار اقتصاد آمریکا هستند  که بانک مرکز آمریکا آماده می‌شود تا این هفته شفافیت بیشتری در سیاست مالی خود ایجاد کنند.

امروز قیمت هر اونس طلا با 40 دلار کاهش در هر اونس به قیمت 1868 دلار و 20 سنت معامله شد. قیمت این فلز زرد در کمترین زمان 1864 و در بیشترین زمان 1906 دلار معامله شد. قیمت طلا امروز نسبت به یک‌ماه گذشته 89 دلار و نسبت به سال گذشته 167 دلار افزایش داشت.

انتظار می‌رود که وزارت کار آمریکا آمارهای ادعای بیکاری هفتگی کشور را اواخر وقت امروز منتشر کند و پس از آن پرداختی‌های غیر از بخش کشاورزی را روز جمعه منتشر خواهد کرد.

کسانی که به هر دلیلی به خاطر کرونا در آمریکا بیکار شده اند، ادعای بیکاری می کنند که پس از بررسی از سوی دولت مبلغی برای آنها پرداخت می شود.

تحلیلگر بازار ارز اعلام کرد: «ما نیاز داریم که حس خوبی از گزارش پرداختی‌های آمریکا که نشان‌دهنده سیاست‌های فدرال رزرو است داشته باشیم».

براساس این گزارش، شاخص دلار امروز با یک‌دهم درصد افزایش نسبت به ارزهای رقیب روبه‌رو شد و طلا را برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر ساخت.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *