جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

لاریجانی:بداخلاقی‌های داخلی سرمایه‌ اجتماعی را کاهش داده است

لاریجانی:بداخلاقی‌های داخلی سرمایه‌ اجتماعی را کاهش داده است
*بحث کاهش سرمایه‌های اجتماعی مقداری مربوط به شیطنت های دیگران است، اما بخش عمده ای از آن مربوط به بداخلاقی‌های داخلی است.

کرمانشاه- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی افزایش سرمایه‌های اجتماعی را دغدغه ای مهم عنوان کرد و گفت که علاوه بر شیطنت‌های دیگران بداخلاقی‌های داخلی نیز سرمایه‌های اجتماعی را کاهش داده است.

علی لاریجانی سه شنبه شب در نشست شورای اداری کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارداشت: بحث کاهش سرمایه‌های اجتماعی مقداری مربوط به شیطنت های دیگران است، اما بخش عمده ای از آن مربوط به بداخلاقی‌های داخلی است.
وی گفت: مدیران امروز کشور بدانند که به پشتوانه ملت و مردم امروز مسوُولیت‌هایی دارند از این رو باید با متانت و اخلاق رفتار کنند؛ صداقت در گفتار و عمل مسوولان از عناصر اصلی ایجاد وفاق در میان مردم محسوب        میشود.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: در برخی موارد می بینیم که گفتارهایی برای تخریب مطرح می شود اما این رفتارها در آرای مردم تاثیرگذار نیستند؛ افراد اگر هنری دارند آن را نشان دهند نه اینکه دست به تخریب بزنند.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مجلس به دنبال برطرف کردن مشکل تولیدکنندگان است، گفت: ستاد رفع موانع تولید در این‌ دوره از مجلس شورای اسلامی باجدیت پیگیری می شود.
وی رسیدگی به آبادانی روستاها را از دیگر مطالبات جدی مجلس عنوان کرد و افزود: هر سال در رابطه با آبیاری تحت فشار کشاورزان از صندوق توسعه ملی بودجه ای را اختصاص می دادیم و امیدواریم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

رییس مجلس به ظرفیت های استان کرمانشاه برای پیشرفت اشاره کرد و گفت: استفاده از مزیت کرمانشاه در صادرات به کشور عراق پایه خوبی برای جهش استان خواهد بود.

لاریجانی در رابطه با حذف قوانین مزاحم عنوان کرد: ستادهایی در مورد قوانین مزاحم در مجلس و دولت ایجاد شده است؛ رهبر معظم انقلاب نیز سیاست‌هایی برای قانون گذاری تعیین کرده‌اند که مبنای آن نیز چنین است.
وی در پاسخ به درخواست رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه مبنی بر قانونی شدن این خانه، گفت: ما با قانونی شدن خانه، صنعت و معدن موافقیم، اگر پیشنهادی دارید، ارسال کنید تا در صورت ضرورت تصویب شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در رابطه با درخواست مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمیمی گندم اظهارداشت: دغدغه های خرید تضمینی گندم درست است و امیدواریم‌ به نرخ قابل قبولی در این زمینه برسیم.
لاریجانی در رابطه با حمایت از توسعه گردشگری افزود: معافیت هایی در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری داریم و اگر مشوق های مدنظر است به مجلس اعلام کنید تا پیگری لازم انجام شود.
وی همچنین به بحث بودجه پرداخت و گفت: در استان ها استانداران باید برنامه هایی برای خلق ثروت داشته باشند و برنامه های آنها تنها برای خرج کردن نباشد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در باره امهال مجدد وام زلزله زدگان کرمانشاه گفت: امهال تسهیلات زلزله زدگان را با رییس سازمان برنامه بودجه به بحث می گذاریم.

لاریجانی به موصوع بهره مندی بازنشستگان کرمانشاه از مزیت های منطقه جنگی اظهارداشت: برای گنجاندن بازنشستگان نیروهای مسلح در مناطق جنگی اگر نیاز به قانون داشته باشد، همراهی خواهیم داشت.
وی به خسارت استحکامات مرزی در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید نشستی تخصصی با ستادکل نیروهای مسلح در این زمینه برگزار کرد؛ در قانون بودجه نیز رقمی را برای انسداد مرزها در نظر گرفت.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درخواست کرد که پیشنهادات لازم برای تقویت زیرساخت های بازارچه های مرزی نیز به مجلس ارائه شود.

لاریجانی همچنین به معضل حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: در مجلس قانونی تصویب شد که تا سه سال مناطق حاشیه ای از برخی خدمات همچون آب، برق و گاز بهره مند شوند؛ حاشیه نشینی مساله بسیار مهمی است که باید براساس نسخه های بومی با آن مقابله ‌کرد.

وی تاکید کرد: صنایع تبدیلی باید در استان کرمانشاه جدی گرفته شود، زیرا هم نیروبر است و ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش می دهد.
رییس مجلس باتاکید بر اینکه باید مشکلات موجود در زمینه قانون بیمه محصولات کشاورزی بررسی و برطرف شود، عنوان کرد: معافیت هایی در زمینه گردشگری وجود دارد  و اگر پیشنهاد مشوق دیگری  نیز در زمینه رونق گردشگری وجود دارد بررسی خواهد شد.
لاریجانی افزود: دغدغه ای در زمینه استفاده بهینه از اراضی و دشت های موجود در استان کرمانشاه وجود دارد که باتوجه به بیکاری جوانان می تواند بسیار کمک کننده باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه در حال واگذاری است که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *