شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

معاون قوه قضائیه: ۵۰ درصد اراضی زراعی تا پایان سال سند دار می‌شوند

معاون قوه قضائیه:  ۵۰ درصد اراضی زراعی تا پایان سال سند دار می‌شوند

سمنان- معاون قوه قضائیه با بیان اینکه سند دار شدن اراضی راهی برای جلوگیری از سودجویی در پدیده زمین خواری است، گفت: ۵۰ درصد اراضی زراعی تا پایان سال سند دار می‌شوند.

به گزارش مهر، حسن بابایی بعد از ظهر پنج شنبه که به سمنان سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سند دار شدن اراضی کشاورزی از سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد، ابراز داشت: طی این بازه زمانی ۱۵ درصد اراضی کشاورزی سند دار شدند که این میزان تا پایان سال به ۵۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه به لحاظ وسعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی از حدود ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور سند دار شدند، افزود: در حوزه حدنگاری این میزان ۹۵ درصد اراضی را شامل می‌شود لذا با توجه به اهمیت این موضوع در جلوگیری از زمین خواری سنددار شدن اراضی کشاورزی به طور جد پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان سند اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اسناد ملکی و تعهدی تنها در دفترخانه‌ها باید تنظیم و ثبت شود، ابراز داشت: تاکید روی این موضوع به دلیل پیشگیری از خطا در معامله است چرا که این دفترخانه‌ها به انواع سامانه‌های استعلامی دسترسی لازم را دارند.

بابایی با بیان اینکه هویت‌ها خریدار و فروشنده، تعیین اصالت ملک مورد نظر و تعیین ممنوع المعامله بودن یا نبودن افراد از جمله مواردی که همگی در دفترخانه‌ها به راحتی قابل دسترسی خواهند بود، تصریح کرد: این اقدام پرونده‌های دعاوی را می‌تواند به حداقل کاهش دهد.

وی به ارائه ۶۸ میلیون خدمت ثبتی طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۹۰ درصد این خدمات به صورت هوشمند بوده است که می‌کوشیم این میزان به صد درصد برسد از سویی طی همین بازه در ثبت اسناد مربوط به انتقال اموال و املاک ۲۰ درصد کاهش و ثبت اسناد گواهی امضا حداقل ۴۰ درصد افزایش وجود دارد و اسناد مربوط به وکالت نیز رشد داشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *