پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط اقتصادی

هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط اقتصادی

دو نفر از مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا هشدار دادند احیای اقتصادی احتمالا بیش از تصورات قبلی طول خواهد کشید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در شرایطی که هنوز شیوع کرونا در جهان ادامه دارد بسیاری از کشورها تصمیم به بازگشایی اقتصاد خود گرفته اند. اخیرا برخی از نشانه های بهتر از حد تصور نظیر اشتغال زایی ماه می و مثبت شدن رشد بخش خرده فروشی عده ای را به این نتیجه رسانده است که روند بازگشت اقتصاد به سطوح پیش از بحران آغاز شده است با این حال دو تن از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا نسبت به پیامدهای دست کم گرفتن این ویروس هشدار داده اند.

اریک روزنگرین، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در بوستون گفت: با توجه به کاهش نیافتن محسوس سرعت رشد شیوع ویروس، احتمالا مجبور به تعطیلی بیشتر کسب و کارها خواهیم بود. کاهش مصارف خانوارها و سرمایه گذاری ها نیز بیش از آن بوده است که ظرف مدت کوتاهی جبران شود.

نیل کاشکاری، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در مینیاپولیس نیز گفت: اگر سرعت شیوع ویروس کاسته نشود شاهد قطع روند اشتغال زایی مثبت خواهیم بود. متاسفانه طبق سناریوی من احتمالا در پاییز امسال شاهد بروز موج دوم شیوع کرونا خواهیم بود و در این صورت نرخ بیکاری مجددا بالا خواهد رفت.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز چند روز پیش در گزارشی به کنگره هشدار داده بود که مییلون ها نفر ممکن است کماکان بدون کار باقی بمانند.

از سوی دیگر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز هشدار داده است اقتصاد اروپا با یک ریزش محسوس روبروست. وی در جریان یک کنفرانس ویدیوئی با سران اتحادیه اروپا گفت: پیش بینی بانک مرکزی اروپا این است که با یک سقوط دراماتیک اقتصادی مواجهیم.

طبق پیش بینی بانک مرکزی اروپا، اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم امسال رشد منفی ۱۳ درصدی را به ثبت خواهد رساند. این رقم برای مجموع سال جاری منفی ۸.۷ درصد برآورد شده است. به گفته لاگارد، پیامدهای کرونا بر روی اقتصادهای اروپایی هنوز به طور کامل آشکار نشده و ممکن است نرخ بیکاری در منطقه یورو دورقمی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *