پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

پرونده طبری از افتخارات قوه قضائیه در برخورد با فساد است

پرونده طبری از افتخارات قوه قضائیه در برخورد با فساد است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شکی نیست که این اقدامات قانونی و انقلابی، هم باعث اعتماد مردم به نظام می‌شود و هم مایه افتخار، اقتدار و سلامتی نظام و به‌ویژه دستگاه‌های قضایی و اجرایی می‌شود.

آیت‌الله محسن حیدری شب گذشته در گفت‌وگویی با فارس در اهواز، در خصوص اقدامات اخیر قوه قضائیه و برگزاری علنی دادگاه طبری، اظهار کرد: شکی نیست که این اقدامات قانونی و انقلابی، هم باعث اعتماد مردم به نظام می‌شود و هم مایه افتخار، اقتدار و سلامتی نظام و به‌ویژه دستگاه‌های قضایی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: انجام این کارها نه تنها شبهه‌ای ندارد و موجب تشکیک نمی‌شود بلکه موجب قوت و سلامت نظام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نوعا تخلف افراد، با توجه به وجود غرائض شیطانی و شهوانی در همه زمان‌ها از زمان پیغمبر اکرم(ص) گرفته تا زمان نظام‌های طاغوتی عصر حاضر وجود داشته و دارد اما آنچه نظام‌های الهی را از دیگر نظام‌ها متمایز می‌کند، همین برخوردی مانند این برخورد اخیر است که مچ مفسدین را می‌گیرند اما نظام‌های فاسد لاپوشانی و مخفی کاری می‌کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یکی از نظام‌هایی است که از زمان حضرت امام تا به حال و مخصوصا در یکی دو سال اخیر که یک سید انقلابی سکاندار قوه قضائیه شده، به ‌خوبی در حال برخورد با فساد است و برخورد با این فسادها با هر متخلفی که در هر یک از قوای سه‌گانه بوده، انجام می‌شود.

حیدری عنوان کرد: مردم از این برخوردها و از این اقتدار خوشحالند و این مایه مباهات نظام است.

وی در خصوص اهمیت برخورد با رشوه‌گیران نیز بیان کرد: رشوه نماد بارز فساد مالی و اداری است، هر چه بیشتر با این نماد فساد برخورد صورت گیرد، نظام را در برابر مفاسد واکسینه می‌کند و افراد دیگر که چنین افکاری در جهت دادن یا گرفتن رشوه در سر دارند، با این برخورد دستگاه قضا می‌ترسند و هر چقدر چتر امنیتی سنگین‌تر باشد، اثر بهتری در کاهش معضل رشوه در جامعه دارد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *