پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

ابر رایانه ژاپنی تاثیر دو ماسک بر انتقال کرونا را زیر سئوال برد

ابر رایانه ژاپنی تاثیر دو ماسک بر انتقال کرونا را زیر سئوال برد

 شبیه سازی های ابر رایانه ژاپن نشان می دهد که استفاده از دو ماسک در مقایسه با یک ماسک که به درستی نصب شده باشد، در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تاثیر محدودی دارد.

به گزارش ایرنا از رویترز، این یافته ها تا حدی با توصیه های اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا (CDC) مبنی بر بهتر بودن دو ماسک در کاهش مواجهه فرد با ویروس کرونا، مغایرت دارد.

بر اساس مطالعه ای که روز پنجشنبه توسط غول تحقیقاتی ریکن (Riken) و دانشگاه کوبه ژاپن منتشر شد، محققان از ابر رایانه فوگاکو (Fugaku) برای مدل سازی جریان ذرات ویروس و ترکیب ماسک استفاده کردند.

بر اساس این تحقیق، استفاده از یک ماسک از نوع جراحی، ساخته شده از مواد غیر بافته شده در صورتی که محکم در اطراف بینی و صورت پوشیده باشد، در انسداد ذرات ۸۵ درصد اثربخشی دارد. اضافه کردن یک ماسک از نوع پلیمر مصنوعی (polyurethane) باعث افزایش اثربخشی دو ماسک تا ۸۹ درصد شده است.

این تحقیق نشان می دهد به طور کلی، ماسک های N۹۵ حرفه ای بهترین ماسک برای محافظت در برابر عفونت هستند و به دنبال آن ماسک های غیر بافته شده، ماسک های پارچه ای و در نهایت ماسک های ساخته شده از پلیمر هستند.

تیم تحقیقاتی ریکن قبلاً از ابر رایانه فوگاکو برای مدل سازی اینکه چگونه رطوبت می تواند بر سرایت ویروس و خطرات عفونت در قطارها، فضاهای کاری و سایر محیط ها تأثیر بگذارد، استفاده کرده بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *