جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

جریمه تیک‌تاک توسط ترکیه/مقام ترک: خط‌مشی پلتفرم را با مقررات ما به‌روزرسانی کنید

جریمه تیک‌تاک توسط ترکیه/مقام ترک: خط‌مشی پلتفرم را با مقررات ما به‌روزرسانی کنید

ترکیه تیک تاک را به دلیل اقدامات ضعیف حفاظت از داده ها، 1.75 میلیون لیره جریمه کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هیئت حفاظت از داده های شخصی روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات ترکیه تیک تاک را به دلیل عدم انجام اقدامات کافی برای محافظت از کاربران در برابر پردازش غیرقانونی داده ها 1.75 میلیون لیره (93هزار دلار) جریمه کرده اند.

این جریمه در بحبوحه نگرانی فزاینده بین‌المللی در مورد برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه چینی و اینکه چه کسی به داده‌های کاربران آن دسترسی دارد، صادر می‌شود. موسسات دولتی در اروپا و کانادا استفاده کارکنان خود از این برنامه را ممنوع کردند و ایالات متحده در حال بحث در مورد لایحه ای است که به جو بایدن رئیس جمهور این کشور اجازه می دهد تا تیک تاک را ممنوع کند.

هیئت حفاظت از داده های شخصی گفت که تصمیم گرفته این شرکت را به دلیل عدم انجام تمام اقدامات لازم برای اطمینان از سطح مناسب امنیت جهت جلوگیری از پردازش غیرقانونی داده های شخصی جریمه کند.

مقام حفاظت از داده‌ها همچنین در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت که تیک تاک باید شرایط خدماتش را به ترکی ترجمه و متون خط‌مشی حریم خصوصی و کوکی‌ها را مطابق با مقررات کشور به‌روزرسانی کند.

داده‌های سایت Statista نشان می‌دهد که ترکیه با حدود 30 میلیون حساب کاربری در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نهمین کاربران تیک تاک در جهان را دارد.

در ادامه ممنوعیت ها برای تیک تاک کاخ سفید روز دوشنبه (8 اسفند)به سازمان‌های دولتی 30 روز فرصت داد اپلیکیشن چینی تیک‌تاک را از همه دستگاه‌ها و سیستم‌های فدرال حذف کنند.

کانادا  نیز اوایل روز دوشنبه، ممنوعیت تیک تاک را از دستگاه‌های دولتی اعلام کرد و گفت که این برنامه خطری برای حریم خصوصی و امنیت ایجاد می‌کند و به شکاف فزاینده بین دو کشور می‌افزاید. یکی از سخنگویان تیک تاک گفت، ممنوعیت کانادا بدون ذکر نگرانی امنیتی خاص یا تماس با ما صادر شده است.

دو نهاد بزرگ سیاست‌گذار اتحادیه اروپا هفته گذشته استفاده از تیک تاک را در تلفن‌های کارکنان به دلایل امنیت سایبری ممنوع کردند. این نهادها ممنوعیت استفاده از تیک تاک را در راستای سیاست‌های سختگیرانه امنیت سایبری داخلی و توصیه‌ به کارکنان خود برای به‌کارگیری بهترین شیوه‌ها در هنگام استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *