پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

آمار نهایی داوطلبان ارشد ۱۴۰۰ اعلام شد

آمار نهایی داوطلبان ارشد ۱۴۰۰ اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۶۳۵ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به مصوبه جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ و با توجه به تعویق صورت گرفته در این آزمون، امکان ویرایش اطلاعات برای افرادی که قبلا در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، فراهم شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ داوطلب در آزمون فوق ثبت نام کردند، تاکید کرد: اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ از روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت بر روی سایت این سازمان قرار گرفت و متقاضیان تا پایان روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه جاری می‌توانستند نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل، نسبت به ویرایش آنها اقدام کنند.

زرین آمیزی گفت: متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داشت)، در صورتی که دارای شرایط مذکور بودند، می‌توانستند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در آزمون کارشناسی سال ۱۴۰۰ جریمه ۱۲۰ هزار تومانی نداشت، اظهار کرد: به منظور مساعدت و همراهی با متقاضیانی که قبلاً در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌ بودند، ترتیبی اتخاذ شده که آنها نیز در بازه زمانی فوق، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اصلاحیه آن، بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

زرین آمیزی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *