جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ادای احترام رییس و اعضای هیات رییسه جهاد دانشگاهی به جهادگر فقید دکتر “کاظمی آشتیانی”

ادای احترام رییس و اعضای هیات رییسه جهاد دانشگاهی به جهادگر فقید دکتر “کاظمی آشتیانی”

همزمان با فرا رسیدن هفدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی، رییس و اعضای هیات رییسه جهاد دانشگاهی با حضور در مزار این جهادگر فقید در بهشت زهرا تهران، با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام وی ادای احترام کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱)  همزمان با فرا رسیدن هفدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه رویان، دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی و اعضای هیات رییسه این نهاد با حضور در مزار این جهادگر فقید در قطعه ۱۶ بهشت زهرا تهران، با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام وی ادای احترام کردند.

گفتنی است، هفده سال پیش در عصر روز چهارشنبه چهاردهم دی ماه ۱۳۸۴ دکتر سعید کاظمی آشتیانی، رئیس پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی در کمال ناباوری حین انجام تست ورزش در بیمارستان بقیه الله (عج) تهران به دلیل عارضه قلبی در چهل و چهار سالگی درگذشت.

نگاهی به زندگی فرزند راستین این سرزمین که می‌تواند برای همه به‌ویژه جوانان الگو باشد حکایت از آن دارد که عمر کوتاه اما پرثمر این دانشمند انقلابی سرشار از اشارات امیدبخش و حکایات دل‌نشین از یک زیست مؤمنانه و عالمانه است.

کاظمی آشتیانی در طول حیات خود، علاوه بر خدمات ماندگاری که در جهاددانشگاهی داشت، نقشی راهبردی و منحصربه‌فرد در هدایت تحت تولید سلول‌های بنیادی، شبیه‌سازی و درمان ناباروری در سطح کشور ایفا کرد و در اهتزاز پرچم کشورمان در عرصه‌های علمی بین‌المللی با ثبت این پیشرفت‌ها، حضور در کنگره‌های متعدد بین‌المللی و ابتکار برگزاری «جشنواره بین‌المللی رویان» سهمی از یاد نرفتنی دارد.

موفقیت‌ها و اقدامات مؤثر این فرزند صالح انقلاب سبب شد تا رهبر انقلاب اسلامی در بُرهه‌های مختلف زمانی با اشاره به حرکت، نحوه‌ کار، مدیریت و پیگیری مرحوم کاظمی آشتیانی به ویژگی‌های متمایزی از این جهادگر فقید اشاره ‌نمایند.

ظهر امروز نیز به همین مناسبت مراسم گرامیداشتی در  ساعت ۱۳ در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می شود.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *