جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ارائه بیش‌از ۲۰ هزار تجهیزات آزمایشگاهی به شبکه آزمایشگاهی کشور

ارائه بیش‌از ۲۰ هزار تجهیزات آزمایشگاهی به شبکه آزمایشگاهی کشور

20 هزار و 300 تجهیزات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد تا دسترسی به دستگاه‌ها و خدمات سرعت گیرد.

به گزارش فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به دنبال تسهیل دسترسی‌ها به خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی در کشور است، با ترغیب مجموعه‌های فعال این حوزه، این هدف را محقق کرده است و تاکنون موفق شده از اشتراک‌گذاری بیش از 20 هزار تجهیز آزمایشگاهی حمایت کند.

این کار به فعالان، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران کمک می کند تا بتوانند با عضویت در شبکه آزمایشگاهی به دستگاه‌ها و تجهیزاتی که نیاز دارند؛ اما به هر دلیلی آن را در اختیار ندارند، دسترسی یابند.

تجهیزات آزمایشگاهی متنوعی در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اشتراک گذاشته شده است که شامل تجهیزات عمومی و پایه آزمایشگاهی و همچنین دستگاه های تخصصی و پیشرفته است.

این تجهیزات و دستگاه ها در حوزه های متنوعی مانند زیست‌فناوری، فناوری نانو، علوم شناختی، علوم و صنایع دریایی، هوایی، فضایی، ریلی، صنایع دستی، سلول های بنیادی، نفت، انرژی و نیرو، برق و الکترونیک، معدن، مواد، پلیمر، کشاورزی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و غیره، کاربرد دارند و خدمات آزمایشگاهی را به پژوهشگران و صنایع ارایه می کنند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *