جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

افزایش دوبرابری حمایت یارانه‌ای در نمایشگاه کتاب نسبت به گذشته

افزایش دوبرابری حمایت یارانه‌ای در نمایشگاه کتاب نسبت به گذشته

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش نظام حمایتی یارانه‌ای در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: میزان این حمایت‌ها نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز به کار سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه نزدیک به ۳ هزار ناشر داخلی و ۱۰۰ ناشر خارجی در نمایشگاه حضور دارند از سوی دیگر امسال فضای پرنشاطی برای خانواده‌ها در نمایشگاه فراهم شده و در کنار عرضه آثار متنوع، برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای خانواده‌ها در بخش‌های مختلف نمایشگاه تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خانواده محور است، گفت بیش از آنکه این رویداد عرصه‌ای برای خرید و فروش محصولات فرهنگی باشد، جشنواره بزرگ فرهنگی و کم‌نظیر به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این موضوع که طبق پیش بینی‌ها، سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با استقبال پنج تا هفت میلیون نفری مواجه خواهد شد، گفت: امسال مساحت در نظر گرفته شده برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب نسبت به سال‌های گذشته بیشترین رشد را داشته است و در واقع مساحت نمایشگاه بیش از ۱۳۰ هزار متر است که چنین وسعتی در هیچ دوره‌ای وجود نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به افزایش نظام حمایتی یارانه‌ای در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: میزان این حمایت‌ها نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است و وزارت فرهنگ از هر تلاشی برای ایجاد شرایط مناسب حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه دریغ نخواهد کرد.

اسماعیلی در پایان گفت: نهایت تلاش‌ها صورت گرفته تا تمامی امکانات رفاهی، ارتباطی و حمل و نقل شهری برای خدمات بهینه به مردم، بسیج شوند و از همه دستگاه‌های همکار از جمله نیروی انتظامی، شهرداری تهران، صداوسیما و سایر مجموعه‌هایی که ما را در این رویداد بزرگ مورد حمایت قرار داده اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی امروز رسماً کار خود را آغاز می‌کند و در این دوره از نمایشگاه که تا ۳۰ اردیبهشت و با شعار «آینده خواندنی است» دایر خواهد بود، ۲۰۰ کتاب‌فروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و حدود ۳ هزار ناشر داخلی در دو بخش مجازی و حضوری شرکت دارند و کتاب‌فروشان تنها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه فعال هستند.

همچنین در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰ میهمان از کشورهای مختلف و ۲۷ کشور در بخش بین‌الملل حضور دارند و به‌طور کلی در نمایشگاه امسال، حدود ۴۰ کشور حاضر خواهند بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *