چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

افزایش سرانه ورزشی دختران در دانشگاه‌ها

افزایش سرانه ورزشی دختران در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در مجموعه دانشگاه‌های کشور با اولویت دختران سعی می‌کنیم منظومه‌های ورزشی در خوابگاه‌ها شکل دهیم تا دختران دانشجو دسترسی بیشتر و نزدیک‌تری نسبت به مجموعه‌های ورزشی داشته باشند.

هاشم  داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با گسترش ورزش دانشجویان، گفت: در حال ایجاد تغییر نگرش در این حوزه هستیم؛ هدف دانشگاه‌های کشور این است که ورزش چه در حوزه قهرمانی و چه ورزش همگانی بستری برای سلامت دانشجویان باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: تلاش خواهیم کرد عرصه دانشجویی را از پایین به بالا شکل دهیم که نتیجه آن ارتقای سلامت جسم دانشجویان باشد و از طرفی نیم‌نگاهی داشته باشیم ظرفیت‌های دانشجویی را در خدمت ورزش حرفه‌ای کشور قرار دهیم، تمام مقدماتی که چیدیم و زیرساخت‌هایی که در حال تامین‌ آن هستیم برای این هدف است.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش تفاوتی بین جنسیت‌ها قائل نیستیم  و هر برنامه و المپیادی که برگزار کردیم هم پسران و دختران به صورت موازی تلاش و کار کردند.

وی افزود: در مجموعه دانشگاه‌های کشور با اولویت دختران سعی می‌کنیم منظومه‌های ورزشی در خوابگاه‌ها شکل دهیم تا دختران دانشجو دسترسی بیشتر و نزدیک‌تری نسبت به مجموعه‌های ورزشی داشته باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما چهار  المپیاد برگزار کردیم و المپیاد ورزش‌های قهرمانی، همگانی، شاهد و ایثارگران و دانشجویان بین الملل که در هر ۴ المپیاد هیچ تفاوتی بین دختران و پسران ایجاد نکردیم و سعی‌مان بر این بود تا المپیاد‌ها در محور دختران و پسران باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان این است که با ظرفیت‌ها و منابع مالی موجود به گسترش فرهنگ ورزش در حوزه دختران و پسران کمک کرده باشیم تا دانشجویان فارغ از جنسیت بتوانند در برنامه‌های ورزشی حضور یابند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *