سه شنبه 29 اسفند 1402 - Tuesday 19 March 2024

ایجاد ۱۲ تا ۱۵ دانشگاه جدید در مصر

ایجاد ۱۲ تا ۱۵ دانشگاه جدید در مصر

وزارت علوم مصر از ایجاد ۱۲ تا ۱۵ دانشگاه جدید در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یودبلیونیوز،‌ “خالد عبدالغفار” وزیر علوم و تحقیقات مصر اعلام کرد: از سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۲ تا ۱۵ دانشگاه جدید از جمله‌ شعب دانشگاه‌های خارجی، آماده ارائه خدمت‌رسانی به دانشجویان خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ دانشگاه خصوصی در این کشور راه‌اندازی شده و یکی از این دانشگاه‌ها در سال جاری آغاز به کار کرده است.

علاوه بر این، وزارت علوم مصر برنامه‌ریزی کرده تا شعب دانشگاه‌های خارجی از کشورهای انگلیس،‌ آمریکا و کشورهای دیگر را راه‌اندازی کند.

این دانشگاه‌های جدید شامل دانشگاه‌های صنعتی می‌شود که برای اولین بار در مصر معرفی می‌شوند. این دانشگاه‌ها عمدتا برای دانشجویانی است که از کالج‌های فنی فارغ‌التحصیل شده‌اند. چراکه در این‌ دانشگاه‌های صنعتی رشته‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات و فناوری‌های تولید ارائه می‌شود.

عبدالغفار وزیر علوم مصر در این رابطه گفت:  در نظر داریم تعداد دانشجویان بین‌المللی خود را افزایش دهیم و هدف ما این است که برای سال ۲۰۳۰ میلادی،‌ تعداد دانشجویان خارجی را از جهان عرب،‌ اروپا و آسیا به ۲۰۰ هزار نفر برسانیم.

وی اعلام کرد: در این دانشگاه‌های جدید ۲۰۰ بورسیه جدید تحصیلی نیز به دانشجویان ارائه می‌شود.

گفتنی است،‌ مصر دارای ۲۷ دانشگاه دولتی و ۴۵ دانشگاه خصوصی است. اما هنوز تعداد آنها کافی نیست. چراکه رئیس جمهور مصر در ماه نوامبر اعلام کرد که تعداد دانشگاه‌های این کشور، باید با توجه به افزایش جمعیت  تا سال ۲۰۳۲ میلادی،‌ به ۱۲۵ دانشگاه برسد.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *