سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

بازار داغ گمانه‌زنی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش

بازار داغ گمانه‌زنی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش

دوباره باز هم بازار گمانه‌زنی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش داغ شده و باز هم اسامی جدیدی بر سر زبان‌ها افتاده است.

 فارس: دوباره باز هم بازار گمانه‌زنی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش داغ شده و باز هم اسامی جدیدی بر سر زبان‌ها افتاده است.

اما این بار اسامی مطرح شده متفاوت‌تر از گذشته شده است؛ اکنون به مدد معرفی «حسین باغگلی» که دارای سابقه کم مدیریتی و بدون پشتوانه فعالیت در سلسله مراتب وزارت آموزش و پرورش بود، افراد زیادی برای وزارت مطرح شده‌اند.

انگار این افراد فراموش کرده‌اند که اگر «باغگلی» کم تجربه بوده و دارای سوابق مدیریتی در بدنه آموزش و پرورش نبود، اما ویژگی‌های متعدد دیگری داشت که او را متمایز کرده بود؛ یکی از ویژگی‌های بارز او تلاش برای تحول بود و اقدامات متعددی هر چند در گسترده کم، انجام داده بود.

اینک افرادی برای وزارت دست به دامن فضای مجازی و کانال‌ها شده‌اند که نه تنها تجربه فعالیت در آموزش و پرورش و بدنه مدیریتی آموزش و پرورش را ندارند بلکه در کارنامه فعالیت‌هایشان، اقدامی که بتوان به تحول کمی دلخوش هم بود، دیده نمی‌شود!

البته بازار تخریب گزینه‌های خود مطرح شده هم داغ است! یک عده از ترس اینکه مبادا رئیس‌جمهور این اسامی را ببیند و تصمیم بگیرد از بین آنها یکی را انتخاب کند، نگرانند!

در هر حال هر چند که رئیس‌جمهور برای بزرگترین و زیربنایی‌ترین وزارتخانه دولت، سرپرست معرفی کرده است و او هم برای اجرای موفق پروژه مهر، تلاش را آغاز کرده است اما به نظر می‌رسد، محافل شکل‌گرفته مجازی و حضوری برای گمانه‌زنی و تلاش برای معرفی گزینه مناسب به رئیس‌جمهور همچنان پررنگ در حال فعالیت است.

به نظر می آید وزارت آموزش و پرورش تا عدم معرفی وزیر پیشنهادی و اخذ رأی اعتماد او، تلاطمی را خواهد داشت هرچند که با حضور سرپرست، تلاش برای ایجاد آرامشی نسبی آغاز شده است.

کرونا و تعطیلی طولانی مدت مدارس از نظر فیزیکی به خودی خود، آموزش و پرورش را آسیب‌پذیر کرده است و امیدواریم رئیس‌جمهور هرچه زودتر گزینه مورد نظر خود را برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی کند تا محافل «گزینه معرفی کننده و پُست تقسیم کننده» جمع شود! و دستگاه تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی، به ثبات دست یابد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *