پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

به‌قلم محمد باقر بابایی / مبانی و اصول مکتب شهید سلیمانی کتاب شد

به‌قلم محمد باقر بابایی / مبانی و اصول مکتب شهید سلیمانی کتاب شد

کتاب «بیایید این گونه باشیم: مبانی و اصول مکتب شهید سلیمانی» نوشته محمد باقر بابایی توسط انتشارات دانشگاه جامع امام حسین منتشر شد.

به گزارشمهر، مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع) کتاب «بیایید این گونه باشیم: مبانی و اصول مکتب شهید سلیمانی» نوشته محمد باقر بابایی را با شمارگان هزار نسخه، ۲۸۸ صفحه و بهای ۴۵ هزار تومان منتشر کرد.

پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرمودند که «نباید به شهید سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کرد. باید حاج قاسم را به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرس ه درس آموز نگاه کنیم.» پس از آن نویسندگان و پژوهشگران در تبیین این مکتب تلاش کردند و «بیایید این گونه باشیم» نیز یکی از همین پژوهش‌ها در تبیین مکتب فکری و عقیدتی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

کتاب پنج فصل به ترتیب با این عناوین دارد: «چرایی و چگونگی و چیستی مکتب سلیمانی»، «نگاهی اجمالی به زندگی حاج قاسم سلیمانی»، «حاج قاسم از منظر دیگران»، «اصول راهبردی مکتب سلیمانی» و «تبیین و تحلیل اصول راهبردی مکتب سلیمانی».

فصل نخست کتاب شامل سه مبحث است: «چرایی مکتب سلیمانی»، «چگونگی مکتب سلیمانی» و «چیستی مکتب سلیمانی». فصل دوم چهار مبحث دارد: «نگاهی گذرا به زندگی دنیوی حاج قاسم»، «دوستان و آشنایان نزدیک حاج قاسم»، «تحلیلی بر زندگی سرباز ولایت» و «محبوبیت دنیایی و اخروی حاج قاسم».

فصل سوم نیز شامل چهار گفتار است: «حاج قاسم از منظر خود»، «حاج قاسم از منظر امام خامنه‌ای»، «حاج قاسم از منظر مسئولان و نخبگان» و «حاج قاسم از منظر مردم».

فصل چهارم کتاب شامل دو مبحث است: «مدل معرفتی و رفتاری سرباز ولایت» و «مولفه‌ها و شاخص‌های اصول مکتب سلیمانی». فصل پنجم کتاب نیز چهار بحث به ترتیب با این عناوین دارد: «اصول اندیشه‌ای مکتب سلیمانی»، «اصول ارزشی مکتب سلیمانی»، «اصول الگویی مکتب سلیمانی» و «اصول نمادی مکتب سلیمانی». این میان اما فصل پنجم کتاب اهمیت بسیاری دارد و نویسنده تلاش کرده تا دست به تبیین نظام معرفت‌شناسانه‌ای از مکتب سردار سلیمانی بزند و به مخاطبان معرفی کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *