پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

بیش از ۱۲ هزار دانشجو متقاضی نقل‌وانتقال در دانشگاه‌ها شدند

بیش از ۱۲ هزار دانشجو متقاضی نقل‌وانتقال در دانشگاه‌ها شدند

 مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ثبت درخواست بیش از ۱۲ هزار دانشجو برای میهمانی و نقل و انتقال در دانشگاه‌ها خبر داد.

ابوالفضل دانشور در گفت و گو با ایرنا درباره نقل و انتقالات دانشجویان در دانشگاه ها، اظهار داشت: مهلت ثبت درخواست میهمانی و نقل و انتقال دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی، شنبه هفت خردادماه در سامانه به پایان می رسد.

وی درباره آمار درخواست دانشجویان برای انتقال و میهمانی، گفت: در مهلت قانونی که از ابتدا تا انتهای اردیبهشت ماه بود، ۱۱ هزار و ۲۸۹ درخواست ثبت شد. این مهلت به مدت یک هفته تمدید شد و تا امروز چهارشنبه چهار خردادماه این آمار به ۱۲ هزار ۴۵۸ نفر رسید.

مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به آمار تفکیکی این درخواست ها، خاطرنشان کرد: در دوره های بدون آزمون هزار و ۸۲۰ نفر و در دوره های با آزمون ۱۰ هزار و ۶۳۸ نفر، درخواست خود را ثبت کردند. درخواست ها برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بود که در این میان، دانشجویان کارشناسی پیوسته با ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر بیشترین آما را به خود اختصاص دادند.

دانشور درباره نوع درخواست های دانشجویان برای میهمانی و نقل و انتقال، یادآور شد: دانشجویان برای استفاد از امتیازهای میهمانی دائم، تمدید مهیمانی، انتقالی و میهمانی در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ثبت نام کردند.

دانشور ادامه داد: دانشگاه‌های مبدأ موظف هستند درخواست دانشجو را بررسی و در صورت داشتن شرایط، تا ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت، ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. دانشگاه‌های مقصد نیز در تاریخ ۱۶ تیرماه تا ۳۱ مرداد سال جاری نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده، اعلام کنند.

به گفته وی، در سامانه سجاد، بر اساس بند «پ» قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ماه سال ۱۴۰۰، گزینه دانشجوی خانم دارای فرزند زیر ۲ سال به موارد اضافه شد.

شرایط نقل و انتقال دانشجویان

به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی موسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایطِ حاکم است و موافقت دانشگاه های مبدأ و مقصد با درخواست‌ها در صورت بازگشت به شرایط عادی در موسسات آموزش عالی امکانپذیر خواهد بود.

دانشگاه ها باید زمان شروع ثبت درخواست های میهمانی و انتقال را با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع رسانی و از طریق فضای مجازی به اطلاع دانشجویان برسانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *