پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

جمهوری اسلامی در مواجهه با طراحی دشمنان به بلوغ کامل دست یافته است

جمهوری اسلامی در مواجهه با طراحی دشمنان به بلوغ کامل دست یافته است

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان گفت: برخورد عاقلانه، هشیاری و عدم همراهی مردم در توطئه اخیر نشان داد که جمهوری اسلامی در مواجهه با طراحی نقشه‌های شوم دشمنان به بلوغ کامل دست یافته است.

به گزارش فارس وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور در جمع کارکنان وزارت دفاع، گفت:حوادث و اغتشاشات  اخیر از سوی دشمن آفندی نبود.

وی با تقدیم درود به روان پاک شهیدان به ویژه شهدای صنعت دفاعی، شهدای امنیت و شهدای حرم حضرت احمد ابن موسی (ع)، در سخنانی اظهار کرد: حوادث و اغتشاشات  اخیر از سوی دشمن آفندی نبود، بلکه واکنشی و پدافندی بود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت 13 آبان با بیان اینکه دشمنان از  پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی به شدت نگران هستند، گفت: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند روند فعالیت‌های ایران در عرصه بین‌المللی و تعامل این کشور با کشورهایی همچون چین، روسیه و … همچنین پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای  فرصت‌های جدید و مهمی را برای ایران به وجود آورده است؛ لذا به شدت نگران شده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

جلال‌زاده با بیان اینکه این حوادث فرصت و بهانه‌ای برای گروه «اقدام» (کارگروه ویژه‌ای در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا که برای رسیدگی به مسائل ایران تشکیل شده‌است)، علیه ایران فراهم کرد گفت: این گروه که رژیم صهیونیستی و عربستان از بزرگترین حامیان آن محسوب می‌شوند، با راهبرد هزار زخم به دنبال تأمین منافع آمریکا، نه تنها در ایران بلکه شکست جبهه مقاومت در عراق و لبنان و یمن بودند و هستند.

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به ستون فقرات آمریکا در منطقه ضربه زده است، گفت: شکست‌های پیاپی آمریکا در عراق، سوریه، لبنان و یمن آن‌ها را در تحقق اهداف شوم خود ناکام گذاشته و نظام لیبرال دموکراسی که هفت تریلیون دلار برای رسیدن به مقاصد شوم خود هزینه کرده است را با ناامیدی مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان هزینه‌های سرسام آور آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و سیطره بر منطقه غرب آسیا، گفت: آن‌ها طرح‌های متعددی را علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال کردند و در استراتژی خود علیه ایران اسلامی که تحریم‌ها، فشارهای بین‌المللی و انزوای سیاسی ایران را به همراه داشت، مسائل اجتماعی و فرهنگی ایران را نیز هدف گرفتند و تلاش کردند مردم را به خیابان‌ها بکشانند؛ اما برخورد عاقلانه، هشیاری و عدم همراهی مردم در این کارزار نشان داد که جمهوری اسلامی در مواجهه با طراحی نقشه‌های شوم دشمنان به بلوغ کامل دست یافته است.

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان کشور با بیان اینکه ما در یک کلان‌روند بین‌المللی هستیم و در این حوزه عمق راهبردی خود را افزایش داده‌ایم، گفت: دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف با راه‌اندازی اغتشاشات و ناآرامی‌ها در داخل کشور، بر موضوعات اجتماعی دامن زدند و سعی کردند اقشار مختلف جامعه را به خیابان‌ها بکشانند اما در این مسیر هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، هوشمندی مردم شریف ایران و همچنین برخورد عقلایی و عقلانی ایران اسلامی با اغتشاشگران، آروزی آن‌ها را به خیال باطل مبدل کرد.

وی تصریح کرد: در پی این حوادث و تلاش برای توسعه ناامنی توسط رسانه‌های معاند، مزدوران با ناامن‌سازی مناطق و شهرهای مرزی به دنبال هموار کردن مسیر برای ورود خود به داخل کشور بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این حوادث و اغتشاشات تمام می‌شود، اما دشمنی دشمنان مسیری جدیدی را طراحی و پیش خواهد گرفت، گفت: قدرت سخت‌افزاری جمهوری اسلامی با شتاب هرچه بیشتر پیش رفته است و مسیر توسعه خود را دنبال می‌کند و در این زمینه نیز دستاوردهای بزرگی حاصل شده است؛ اما امروز رسالت و وظیفه ما در حوزه نرم‌افزاری بیش از هر زمان دیگری است و در برابر جنگ شناختی، ترکیبی و جنگ ادراکی مسئولیت مضاعف داریم و ضروری است در تعارض شناختی و تحلیل مسائل اجتماعی نیز بهترین تحلیل را ارائه دهیم.

جلال‌زاده ادامه داد: در این اغتشاشات، دشمن در پی موج سواری و دامن زدن به بی حجابی و ناهنجاری، انتقال اعتراضات به جامعه نخبگانی ما، توسعه وضعیت در لایه‌های نخبگانی، پیوند اغتشاشات با اعتراضات صنفی  و در نهایت مذاکره با دولت جمهوری اسلامی برای امتیاز گرفتن بود؛ اما بحمدالله بخش اعظم این نقشه دشمن که برای نیل به اهدافش هزینه‌های هنگفتی کرده بود، خنثی و آن‌ها را در رسیدن به آمال خود ناکام گذاشت.

پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *