جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

حاجی میرزایی: ضریب نفوذ صندوق ذخیره فرهنگیان ۸۲ درصد شده است

حاجی میرزایی: ضریب نفوذ صندوق ذخیره فرهنگیان ۸۲ درصد شده است

وزیر آموزش پرورش گفت: ضریب نفوذ عضویت اختیاری در صندوق ذخیره فرهنگیان از ۶۵ درصد سال ۹۵ به ۸۲ درصد در سال ۹۹ رسیده است که نشان می‌دهد فرهنگیان به این صندوق اعتماد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، «محسن حاجی‌میرزایی» روز پنجشنبه در شصت و هشتمین  پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و برنامه افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نفت، گفت: دومین بار در یک سال اخیر است که در افتتاح یک واحد پتروشیمی شرکت می‌کنم. در کنار صنعتگران و کارآفرینانی هستم که این طرح را برای آینده کشور آماده بهره برداری کرده‌اند. وجه حضور من پاسدار جامعه فرهنگیان و پس‌اندازهای خرد آنها است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال‌های اخیر به ویژه در دوسال گذشته خبرهای خوش و امیدوار کننده‌ای در این حوزه داشته‌ایم. خبرهایی که افزایش امید به آینده و تقویت اعتماد جامعه فرهنگیان را در پی داشته است. عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اختیاری است، ضریب نفوذ عضویت اختیاری فرهنگیان از ۶۵ درصد در سال ۹۵ به ۸۲ درصد در سال ۹۹ رسیده است. این نشان می‌دهد فرهنگیان به این صندوق اعتماد کرده‌اند.

حاجی میرزایی ادامه داد: وقتی از جمعیت ۷۵۰ هزار نفری فرهنگیان، ۵۰۰ هزار نفر عضو صندوق به افزایش سرمایه خود مبادرت می‌کنند، به این معنی است که تصویرشان از آینده روشن‌تر و امیدبخش‌تر شده‌ است. پتروشیمی سبلان که امروز افتتاح شد اولین طرح از سه طرح بزرگ انرژی سپهر و یکی از ۴ طرح بزرگ «پترو فرهنگ» است. در خرداد سال قبل پتروشیمی کیمیای خاورمیانه به بهره‌برداری رسید و اکنون درآمد ارزی دارد.

وی با بیان اینکه ۲ سال آینده دو طرح متانولی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: با این برنامه، پترو فرهنگ با اتکا به سرمایه‌های خرد فرهنگیان به یکی از بزرگترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان متانول در دنیا تبدیل می‌شود که منفعتی پایدار برای فرهنگیان ایجاد می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های صندوق فرهنگیان به تدریج به بار می‌نشیند و حاصل آن افزایش میزان سود از پنجاه میلیارد تومان از سال ۹۵ به ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تنها در فاصله سال‌های ۹۸ تا ۹۹، سود صندوق از هزار میلیارد به حدود ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد، یعنی ۳ برابر شد. سود پیشبینی شده برای سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان است. این یعنی رشد ۲۳ برابری در طی ۴ سال.

در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح‌ها امروز پنجشنبه با فرمان ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری، طرح‌های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت در دو استان خوزستان و بوشهر برای ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۵۴ نفر به بهره برداری  رسید.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *