جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

حاج قاسم، مقاومت را میان ملت‌های منطقه زنده کرد

حاج قاسم، مقاومت را میان ملت‌های منطقه زنده کرد

حاج قاسم، مقاومت را میان ملت‌های منطقه زنده کرد

 رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع در آیین رونمایی از «اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم»، گفت: حاج قاسم در این سال‌ها توانست مقاومت را میان ملت‌های منطقه زنده کند و راه ایستادگی و عزت را به آنها بیاموزد تا از این طریق توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه شکست بخورد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع،  آیین رونمایی از «اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر سرتیپ دوم مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد.

سرتیپ فخری رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع در این مراسم در سخنانی گفت: نام این اطلس را اطلس مقاومت و درنگی در مکتب حاج قاسم سلیمانی قرار دادیم و در این اثر تلاش کردیم به بخشی از خدمات مدافعین حرم در مقابله با داعش هم بپردازیم.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به خوبی توانست از بخشی از پتانسیل جهان اسلام استفاده کرده و در مقابل کفر بایستد و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کند.

فخری، مکتب مقاومت را پاسخ ملت‌ها به استعمارگران دانست و گفت: استعمار سال‌هاست که بر مستضعفین عالم، ظلم بسیاری روا داشته و آنها را استثمار می‌کند؛ بنابراین کشورها باید تکلیف خود را در رابطه با استکبار مشخص کنند؛ یا باید تابع آنها باشند که نگاه استکبار به آنها مانند گاوی شیرده است و یا راهی را که ایران اسلامی پیش گرفته برگزینند و با مقاومت بتوانند عزت و سربلندی را برای ملت خود رقم بزنند.

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع افزود: حاج قاسم در این سال‌ها توانست مقاومت را میان ملت‌های منطقه زنده کند و راه ایستادگی و عزت را به آنها بیاموزد تا از این طریق توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه شکست بخورد.

حجت‌الاسلام فرمانیان سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا و سردار سلیمانی، گفت: اطلسی که امروز رونمایی می‌شود در زمان حیات سردار سلیمانی و در سال ۹۷ کار نگارش و تحقیقات آن آغاز شد.

وی ادامه داد: این کار با همکاری استادان مختلف انجام شده است و برای تدوین آن به سراغ منابع داعش رفتیم و در این مسیر بیش از پنج هزار جلد کتاب داعش را مطالعه کردیم، جالب است بدانید که داعش در مسیر گسترش تفکر خود مطالبی بسیار و کتب بسیاری تدوین کرده بود که ما برای شناخت بهتر، این آثار را مورد بررسی قرار دادیم.

حجت‌الاسلام فرمانیان ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم به سمت تدوین اقدامات مقاومت رفتیم و از سال ۲۰۰۳ تمامی تحرکات و اقدامات گروه‌های سلفی در عراق و سوریه را بررسی کردیم و بعد به چگونگی مقاومت جبهه مقاومت در برابر آنها پرداختیم و سرداران بزرگ آن جبهه را در این اطلس معرفی کرده‌ایم.

سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه تفکر داعش از بین نرفته است، گفت: عناصر آنها در برخی از کشورها مانند سوریه، عراق و افغانستان همچنان حضور دارند؛ بنابراین شناخت آنها بسیار مهم است که در اطلس مقاومت و حاج‌قاسم تلاش کرده‌ایم تا به این مهم بپردازیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *