سه شنبه 29 اسفند 1402 - Tuesday 19 March 2024

دو شرط اساسی برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان پزشکی

دو شرط اساسی برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان پزشکی

رئیس دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران، “تکمیل واکسیناسیون” و “تامین خوابگاه” را دو شرط اساسی حضور دانشجویان در دانشگاه هاعنوان کرد و گفت: همه امتحانات دانشجویان پزشکی در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر نفیسی در جلسه هیئت‌رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه مسئولان دانشگاه و وزارت بهداشت به برگزاری حضوری کلاس‌ها با حداکثر میزان ممکن تأکید دارند، گفت:  همچنین وزیر بهداشت به نحوه برگزاری مجازی کلاس‌ها و آموزش مجازی پزشکی نقد داشت و این سبک آموزش را برای رشته پزشکی و به‌تنهایی مناسب نمی‌دانست. ضمن اینکه واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و خانواده دانشجویان در اسرع وقت به منظور برگزاری حضوری کلاس‌ها صورت بگیرد.

دکتر نفیسی با اشاره به برگزاری نیمه مجازی جشن گذار، اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون دانشجویان باید در برنامه‌های ثبت‌نام نو دانشجویان و برنامه آغاز سال تحصیلی گنجانده شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که ترم اول یا نیم ترم اول تحصیلی دانشجویان جدید تحت تأثیر انجام واکسیناسیون، زمان اعلام نتایج، ثبت‌نام ها و تأمین خوابگاه، مجازی خواهد بود تصریح کرد: به‌ محض فراهم شدن زیرساخت‌ها باقی ترم و امتحانات حضوری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تأمین خوابگاه با حداکثر ظرفیت، انجام واکسیناسیون (ارائه کارت واکسن) از شروط اصلی برگزاری حضوری کلاس‌ها و امتحانات از سال تحصیلی جدید، برای دانشجویان ورودی سال‌های قبل است.

نفیسی افزود: همچنین تأکید ما بر برگزاری حضوری تمام امتحانات در سال تحصیلی جدید است که تحقق این مهم مستلزم حضور و استقرار دانشجویان در تهران و تأمین خوابگاه از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی،در ادامه دکتر میری معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی با اشاره به پیچیدگی‌های بیماری کرونا گفت: در جلسه هیئت‌رئیسه آخر خرداد تصمیم به برگزاری حضوری کلاس‌ها گرفته شد اما با شیوع واریانت دلتا تمام برنامه‌ریزی‌ها دچار تغییر و تحول شد.

وی افزود: بازگشایی کامل دانشگاه‌ها و برگزاری بی‌محابای حضوری کلاس‌ها تبعات خود را خواهد داشت، کلاس‌ها باید با رعایت شیوه‌نامه‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری برگزار شود.

دکتر ایمانی معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که کیفیت کلاس‌های حضوری با کلاس‌های مجازی قطعاً قابل قیاس نیست، بر برگزاری حضوری تمام آزمون‌ها برای دانشجویان جدید و دانشجویان سال‌های قبل، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه آزمون‌های مجازی کیفیت لازم برای ارزیابی دوره و آموزش‌های ارائه شده در طول ترم را ندارند، خاطرنشان کرد: بازگشایی ضرب الاجلی دانشگاه‌ها به‌دوراز هرگونه شتاب‌زدگی و سوگیری باشد.

دکتر ایمانی ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری در برگزاری حضوری کلاس‌ها یک ضرورت است، اما اگر بخواهیم حضور کامل دانشجویان در کلاس درس را داشته باشیم، تأمین فضای فیزیکی در دانشگاه مشکل‌ساز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در گام اول بهتر است دروسی که جنسشان با آموزش مجازی جور نیست مانند دروس عملی و آزمایشگاهی را به سمت آموزش حضوری ببریم، اما برخی دروس تئوری را می‌توانیم به‌صورت مجازی ارائه کنیم.

ایمانی، شرط حضور دانشجویان در کلاس‌های درس را داشتن کارت واکسن عنوان کرد و افزود: باید در خصوص دانشجویانی که قصد واکسیناسیون ندارند تعیین تکلیف شود.

همچنین دکتر نسیم خواجوی راد مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه‌ریزی انجام شده چگونگی بازگشایی کلاس‌ها گفت: پیشنهاد ما این است که یک یا دو کورس کامل حضوری برگزار شود، یا کورس ها ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد مجازی باشند و به‌مرور طی ۶ ماه ظرفیت ۵۰ درصدی را به ۱۰۰ درصد برسانیم اما به لحاظ محدودیت فضای فیزیکی و رعایت فاصله‌گذاری پتانسیل لازم برای برگزاری حضوری همه کلاس‌ها را نداریم.

وی با بیان این که تمام امتحانات ترم آتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، تصریح نشان کرد: دستاوردهای آموزش مجازی که در دوران کرونا و طی یک سال و نیم اخیر با زحمات اساتید به دست آمده باید حفظ شود از این رو تمام فایل های آموزش مجازی قبل از برگزاری هر کلاس درس باید توسط دانشجویان مطالعه شود تا زمان برگزاری کلاس‌ها کوتاه‌تر و بیشتر به‌صورت پرسش و پاسخ و مبتنی بر معرفی کیس آموزشی باشد.

در ادامه دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده به انجام واکسیناسیون در دانشکده پزشکی اشاره کرد و گفت: تا روز ۲۰ شهریورماه قریب به ۱۵ هزار نفر در این مرکز واکسینه شده‌اند که علاوه بر مردم عادی واکسیناسیون برای گروه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مانند اعضای سازمان نظام پزشکی، بیماران عضو انجمن روماتولوژی، دانشجویان اعزام به خارج با همکاری کارکنان دانشکده پزشکی انجام شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *