جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

رییس بسیج اساتید: نظام حکمرانی نیازمند نگاه علمی و دغدغه‌مند است

رییس بسیج اساتید: نظام حکمرانی نیازمند نگاه علمی و دغدغه‌مند است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که دانشگاه‌ها نقش بزرگی در ارتباط با توسعه و پیشرفت کشور دارند، گفت: نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی روز پنجشنبه در نشست مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ که در سالن شهید شهریاری سازمان این سازمان برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها نقش بزرگی در ارتباط با توسعه و پیشرفت کشور دارند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشگاه موتور محرکه و پیشران حرکت‌های کشور است.

وی افزود: پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فرهنگ و اندیشه مرهون دانشگاه و دانشگاهیان است و استاد بسیجی نقش شاخص و روشنی دارد و ما به عنوان خدمتگزاران این عرصه وظیفه خطیری داریم و باید گام‌های اساسی برداریم.

مردانی با تاکید بر اهمیت و نقش دانشگاه‌های پایتخت گفت: دانشگاه‌های پایتخت، دانشگاه‌های باسابقه و قدیمی هستند که همواره در حوزه‌های علمی و بحث‌های تربیتی پیشتاز بوده‌اند. آنها اثری فوق العاده دارند و به عنوان نماد آموزش عالی هستند. دانشگاه‌های تهران هر مسیری را طی کنند و هر حرکتی کنند به دنبالش دانشگاه‌های دیگر به تأسی آن مسیر را طی خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: بسیج اساتید تهران بزرگ اهمیت بالایی دارد و به دلیل همین اهمیتش زیر نظر سازمان مرکزی است تا بتواند در نقش آفرینی در مناسبات فرهنگی و اجتماعی و بین المللی پیشرو باشد. این مساله مهمی است و کار سنگین و بار سنگینی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه‌های مادر باید تلاش کنند، در مسیر آرمان‌های انقلاب و تمدن سازی اسلامی حرکت کنند.

مردانی بیان کرد: کسی که انقلابی باشد زیر بار مسئولیت خواهد رفت. امیداوریم با حضور قوی و همراهی شما استادان گرانقدر در سطح کشور تاثیر بسیج اساتید را در نظام حکمرانی و آموزشی کشور و در فرایندهای آموزشی و تربیتی شاهد باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه از ۴ اولویت اصلی سازمان بسیج اساتید سخن گفت و افزود: نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است. باید گروه‌ها و کمیته‌های علمی و فکری برای اندیشه ورزی و کمک به حل مسائل ایجاد شود.

وی اظهار امیدواری کرد که بسیج اساتید در دانشگاههای تهران بیش از پیش مسیر موفقیت را طی کرده و الگویی برای همه دانشگاه‌های کشور باشد.

برنامه‌های بسیج اساتید تهران بزرگ در این جلسه اعلام شده و به برخی طرح‌های راهبردی اشاره شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *