سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

قرآن باید در محیط های دانشگاهی و فضاهای جامعه ترویج و اشاعه شود

قرآن باید در محیط های دانشگاهی و فضاهای جامعه ترویج و اشاعه شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما وظیفه داریم دستبوس خادمان قرآنی و باشیم، قرآن باید در محیط های دانشگاهی و فضاهای جامعه ترویج و اشاعه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، حجت الاسلام دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین اختتامیه بخش‌های ادبی، پژوهشی، هنری، معارفی و فناوری بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: مفتخریم اعلام کنیم گسترده‌ترین و پر مخاطب‌ترین جشنواره در بین دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآنی است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: برخی‌ها تلاش دارند در این جنگ شناختی، نگاه دانشجویان، مدیران و مردم را نسبت به دانشگاه‌ها تغییر دهند و تلاش دارند روایت و تصویری وارونه از دانشگاه به نمایش بگذارند.

رستمی با بیان این که بسیاری از فعالیت‌های قرآنی، دینی و اعتقادی در دانشگاه رخ می‌دهد و عده‌ای به دنبال پوشاندن آن هستند، گفت: تلاش می‌کنند تا اینگونه القا شود که دانشگاه‌ها از باورها دور هستند در حالی که در مجموعه دانشگاهی ما در جوانان علاقه به معنویت، دین و آرمان‌ها موج می‌زند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دوره حاکمیت نظام فکری غرب در قالب مکتب لیبرال دموکراسی و مکاتب ذیل آن دوره تنهایی و وحشت بشر بود، تصریح کرد: نگاه و سبک زندگی، القا به سمت تنهایی بشر بوده و آنها به دنبال صید انسان های جدا و بریده از جمع هستند اما قرآن کریم به ما می آموزد که ای انسان‌ها به خدای خود متصل هستید و هرگز تنها نیستید و ای انسان‌های موجود در کنار هم قرار بگیرید و حرکت کنید.

وی با تاکید بر اینکه این تفکر اتصال به مبدا و معاد انسان‌ها باید توسط جامعه قرآنی در جامعه و فضای دانشگاه منعکس شود، گفت: باید قرآن بواسطه ما در محیط متجلی شود.

رستمی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم هم حقیقت و هم خوبی ها در جامعه ترویج ونشر دهیم و هم تلاش کنیم که باطل را در فضاهای جامعه خاموش وخنثی کنیم و خاموش کردن باطل یکی از وظایف مان است و جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت یک اتفاق مبارکی است که باعث ترویج معنویت در فضای دانشگاههای علوم پزشکی می شود.

وی گفت: خدا را باید شاکر باشیم که علاقه به قرآن و معنویت در بین جوانان دانشگاهی ما حکمفرما است. روح و انگیزه قرآنی در بین جوانان ما زیاد است و همه این جوانان پاک فطرت و پاک طینت هست و جزو سربازان آینده نظام عدالت و حق هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما وظیفه داریم دستبوس خادمان قرآنی و عزیزانی باشیم که در فضای قرآنی در مسیر ترویج قرآن، تلاش می کنند. این تفکر اتصال به مبدا و معاد انسانها باید توسط شما عزیزان دانشگاهی در فضای جامعه و دانشگاهها طنینی افکن شود. باید قرآن در محیط های دانشگاهی و فضاهای جامعه ما ترویج و اشاعه شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *