جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مهمترین علائم کرونای «هندی»/کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار می‌شوند

مهمترین علائم کرونای «هندی»/کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار می‌شوند

استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند، گفت: تب، بدن درد، سرفه ، تنگی نفس، اسهال و بی اشتهایی از علائم این نوع کروناست؛ضمن اینکه ابتلای ریوی در این نوع ویروس بیشتر است.

مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «ویروس دلتا یا کرونای هندی چه ویژگی دارد؟»، بیان داشت:سرعت انتقال در این نوع ویروس کرونا شدیدتر است و نسبت به ویروس‌های دیگر کرونا، کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند.

وی ادامه داد: در بعضی از فرم های بیماری شدت بیماری خیلی زیادتر است و سریعا از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند و میزان مرگ و میر بیماری شدیدتر است.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره «مهمترین نشانه های ابتلا به ویروس کرونای هندی» بیان داشت: نشانه‌های ابتلا همراه با بدن درد، سرفه، تنگی نفس، تب و در برخی موارد همراه با اسهال  و بی اشتهایی خود را نشان می‌دهد.

مردانی با بیان اینکه بر خلاف نوع قبلی کرونا این نوع ویروس به صورت سریع ابتلای ریوی ایجاد می‌کند، افزود: ممکن است فرد بعد از ابتلای ریوی نیاز به ICU پیدا کند.

وی درباره این موضوع که «واکسن چه نقشی در جلوگیری از ابتلا دارد؟»، ابراز داشت: تزریق واکسن دو فایده دارد؛ یکی اینکه از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و دوم اینکه فرد به فرم شدید بیماری مبتلا نمی‌شود.

این استاد بیماری‌های عفونی یادآور شد: بنا بر نظر اپیدمیولوژیست‌ها اکنون همان ادامه پیک چهارم کروناست و زمان بیشتری نیاز است تا وارد پیک پنجم شویم و به نظر می‌آید اواخر پیک چهارم هستیم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *