پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

نحوه افزایش حقوق‌ کارمندان و بازنشستگان و معلمان در سال ۹۹ مشخص شد

نحوه افزایش حقوق‌ کارمندان و بازنشستگان و معلمان در سال ۹۹ مشخص شد
نحوه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان و فرهنگیان طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در سال ۹۹ مشخص شد.

به گزارش تسنیم، آخرین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ امروز( یک شنبه ۱۱ اسفند ماه) در جلسه علنی پارلمان برای بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آينده برگزار شد.

اعضای کمیسیون تلفیق مصوباتی در زمینه تولید مسکن برای اقشار کم درامد، افزایش سهمیه بنزین در نوروز و تابستان و همچنين تفکیک یارانه نقدی از یارانه معیشتی و … داشتند.

یکی از مصوبات امروز کمیسیون تلفیق درباره افزایش دستمزد کارمندان، بازنشستگان و معلمان در سال ۹۹ بود که طبق مصوبه کمیسیون، دولت در سال آينده باید از محل ردیف خاص نسبت به ترمیم دریافتی رتبه بندی معلمان تا سقف افزایش متوسط امتیازات مربوطه در قانون اقدام کند.

دولت همچنین باید در سال ۹۹ از محل منابع ردیف خاص نسبت به تأمین تفاوت تطبیق حکم حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگانی که ميزان دریافتی آن ها کم تر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، اقدام کند، مشروط بر آنکه این افزایش نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد نشود، همچنین دولت نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان به طوری که دریافتی کم تر از ۶ میلیون تومان را شامل شود، اقدام کند.

طبق مصوبه ديگر کمیسیون، دولت در سال آینده باید برای افزایش حقوق کارکنان دولت در حد منابع موجود از ردیف خاص برای کارکنانی که حقوق و مزایای آنها کمتر از ۶ میلیون تومان باشد، اقدام کند.

بر مبنای این گزارش، کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال ۹۹ امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود تا در مورد زمان برگزاری جلسات علنی برای بررسی لایحه بودجه سال آينده در جلسه علنی تصمیم گیری کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *